|
|
|
|---|---|
|
Det har frågats tidigare ang Alpina frontspoiler. Tyvärr fanns det ingen som hade några tips. Jag slänger ut frågan igen om det är någon som vet var man kan få tag på en, ny eller beg spelar ingen roll. Felix Icq#133904233 | |
|
Jag har hört mig för om Alpina frontspoiler till E32. Jag hörde till om och med tyska kontakter och de sade att om det är en Alpina som har kommit till skroten så brukar oftast frontspoilerserna vara förstörda. Men det finns nog något ställe som man kan hitta en på, men det är väldigt svårt. Man du kan också ta en Alpina frontspoiler från en B11 3,5. Ska du då ha en till en 750i så behöver du ett eller två luftintag i spoilern precis som på stötfångaren fram längst ner, beroende på årsmodell. Jag fick ett erbjudande av min tyske kontakt att köpa en Alpinaspoiler från en B11 3,5. Visst hade det gått på en 750i, men det kan finnas viss risk för överhettning av bromsarna, beroende på körsätt givetvis. Men jag hade som sagt planer på att skaffa en 750i då när jag hade 735:an, så det blev inget av det, men jag kunde ha fått den till ett bra kompispris. För tillfället har man alltid ögonen öppna för en Alpinaspoiler från en B12 5,0. Min 750i är från -91 så jag skulle behöva en spoiler med två luftintag. Men alla 750i från -88 och upp till -90 skulle kunna ha både en spoiler med ett eller två luftintag, spelar inte så stor roll. Den stötfångaren som har två luftintag är från -91 och uppåt, med tanke på att de två luftintagen kom i slutet av 1990, men de blir årsmodell 1991 om de är uttagna i slutet av 1990. Det går att beställa en Alpina frontspoiler från Alpina-fabriken, men prislappen blir en aning högre än att handla från en skrot. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.