|
|
|
|---|---|
|
Hej, ska jag köpa följande bil (alltså är det rätt pris): BMW 525iT Stockholm Open Edition Komfortpaket Svart läder Sportstolar Automatisk baklucka 16" BMW fälgar Fyra nya odubbade Michelin på 16" BMW alufälg Shadow line + antracit innertak 3500 minl, ser helt ny ut förutom ett antal stenskott på huven (bmw vill ha 2000kr för omlack av huven) Totalt 247000 med omlackad huv. Det låter rimigt tycker jag, vad tycker ni? Bilen ser helt ny ut invändigt och exteriört förutom stenskotten. Utannonserat pris var 245000 och jag har fått BMW att gå med på vinterdäck + urtagning av airbag + gummimatta i bagagerum + omlackning för 247000. Tacksam för argument/tips! /M | |
|
Jag tycker att det låter lite högt, Men det är ju från en bilhandlare så då ingår ju garanti antar jag, och det är ju värt en del Som parallell kan jag säga att jag sålde min 525i Touring 02:a i Februari i år för 224.000. En ägare (jag) Svensksåld. Sthlm open Edt, samma utrustning som din ovan - 5000 mil - Sprillans nya v-däck (ej använda) - Motorvämrare + kupevärmar+undehållsladdare (DEFA) - Skyddsmatta i plast för lastrum - Solfilm 7 rutor Då jag bad om bud från BMW handlare på min bil så fick jag allt mellan 180-200tkr. Och då hade den gått runt 4000mil. SÅ jag antar att det finns "lite" ytterligare prutmarginal. Länk |
|
|
Hej, tack för ditt svar. Jo jag får garanti, 6 månader. Konstig fråga kanske men gillade du din bil? /M |
|
|
Tycker att priset ligger något högt - runt ~230.000 borde det ligga, finns några billigare: 520iT -03: Länk Annars verkar dessa ha bra priser på import: Länk Mvh |
|
|
Hej, första länken är en 520i, jag vill ha en 525. Dessutom vill jag ha en svensksåld. Ska åka iväg och köra bilen nu så får vi se hur jag gör. /M |
|
|
Tegel: jag var mycket nöjd med min 525:a Min hade som sagt manuell låda, vilket jag tycker är att föredra på den, då automaten känns lite seg. I det stora hela så kan man säga att jag trivdes mycket bra med bilen och kan rekomendera den. 520 tycker jag inte är något alternativ då motorn känns allt för klen och de är oftast något sämre utrustade än 525:or. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.