|
|
|
|---|---|
Seaholm_888 |
Hej har ettt problem min 530 går inte på alla cylindrar vet inte av det kan vara..... har bytt följande: Bytt alla spridare (hela insuget) Bytt membranet Bytt alla spolar å stift Bytt kam å vevaxel givare allt som e bytt satt på min gamla motor som gick jättebra tills kedjan gick av.... Tacksam för tips |
|
tändkablar? |
|
Seaholm_888 |
jag har bytt spolarna ja |
|
Vet du vilken cylinder som inte går? Om du inte vet är det ett tips att ta bort tändhatten en i taget och se om motorn går lika dåligt, eller sämre. Alternativt känna på grenröret vilken som inte går bra för den borde inte bli lika varm lika fort som dom andra. |
|
Seaholm_888 |
Vet inte vilken lr vilka den inte går på ska prova ta bort hattarna å se vilken de e.... Komptest har jag oxå gjort förresten å de va mkt bra så där e de inget fel iallafall |
|
har du kollat katalysatorena :-) "just real V8 power" /Länk |
|
Seaholm_888 |
nix men dom funkade innan ja bytte motor men de kan ju va en av dom som spökar |
|
Hej du V8 åkare... Ett tips som kan löna sig på alla bilar även dom utan V8. Gör den strömlös ta bort pluspolen från batteriet (mer än 15minuter)hoppas alla har koden till stereon. Så försvinner felkoder........m.m. |
|
Seaholm_888 |
tjena marie har provat de oxå hjälpte inte tyvärr.... Hittad koden efter mkt hårt letande :) |
| lambdasonder? | |
| Beskriv motorgången lite närmare. Är det vid vissa varvtal eller går den ojämnt hela registret? Kall och varm? Hur ser stiften ut om du tar ut ett ur varje cylinderrad? | |
| Har du kollat felkoderna? | |
| komp test? | |
|
Kanske styrboxen krånglar,något chip som fått sig ett spel? |
|
|
"Slutsteget", tändmodul eller vad det nu heter? eller kablarna till/från spolarna? Mvh |
|
Seaholm_888 |
Komptestet var bra var på bmw igår de kunde inte säga va felet va....... kostade 1500 spänn för ingenting.... Fått en ny motor på garantin samt kattar får se om de går bättre denna gången |
Seaholm_888 |
såg att den hade läckt olja med igår.... rätt mkt faktiskt Hade en vecka kvar på garantin som tur väl va |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.