AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
518

Startproblem M40

Sa
46
Savve
**E28**
**E39**
**E61**
Tjenare!!
Har start svårigheter ibland startar den inte alls. Om den nyligen är körd är det inga problem.

så är det bara, byt bensinfilter. jag gjorde det för ett par månader sedan, har haft startproblem en gång efter det. men det återkommer nog.
det blev bättre iaf.
det kan iofs ha att göra med kyla som är här nu. startar alltid när den är svinkall och när den är skitvarm. när den är där emellan, då kan man få vänta en stund
Sa
46
Savve
**E28**
**E39**
**E61**
Jag bytte faktiskt bränslefiltret i aug. 2001. kan det ha täppt till så snabbt?
Det stämmer med vad du säger att den startar utan problem när den är skitvarm eller när det är skitkallt.
Men ibland startar den inte alls det har hänt en gång tidigare.
Kan det vara batteriet? Det urladdas rätt snabbt.

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Min vill jävlas ibland den med, Detta inträffar när det är fuktigt ute. Den startar dock alltid efter ett några försök. När det är kallt händer det alltså inte - då är det ju inte fuktigt. Jag har bytt filter - ingen skillnad. Det måste i mitt fall vara ett elfel eller något. Jag har nämligen ingen gnista när detta inträffar. Ja,ja värkar som om jag får leva med detta ett tag. Har inte ett öre över till bilen nu. Har redan lagt ner alldeles för mycket på den...
Sa
46
Savve
**E28**
**E39**
**E61**
Jag har bytt för någon månad sen tändspole, tändkablar, rotor + fördelarlock.
Man blir tröt på att den inte startar ibland och blir tvungen till att åka kommunalt istället.

Men sen jag prova BMW´n för 2,5 år så är jag helt såld till BMW kommer förhoppningsvis aldrig byta märke.

BMW 4ever!!

BJ
56
BJ
M535i-87
535-88
Hej savve.
Det kan vara tändlägesgivaren/Hastighetsgivaren eller
slutsteget i styrboxen.
Vet inte hur du gör när du startar. Innan jag bytte filter hände det ibland att man fick stå och tugga med startmotorn i 10 sek. Ibland ända upp till 30 sekunder!! Jag ger mig aldrig när den är sådan. Till slut startar den ändå.
Tror inte det är batteriet. Det hör du ju på startmotorn i så fall.
Har du bytt tändstift?
Med stor sannolikhet bensinpumpsrelät som krånglar. Ett standardfel som ger exakt de symptom som nämnts. Reläet sitter strax intill säkringsboxen i en grupp om tre. Kommer tyvärr inte ihåg vilket relä som tillhör bensinpumpen
finns det inte nån backventil som kan cepa till det också?
Sa
46
Savve
**E28**
**E39**
**E61**
Tja BJ,

Slutsteget i styrboxen är den dyr? Går det att byta den själv utan att svära?

Tack för tipsen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.