|
|
|
|---|---|
|
Har en kompis som har ett GAS Silver 4 kanals liggande, hade nypris 3500kr våren 2001, vad ska man betala begagnat för ett sådant idag? 1750kr? Tips på något annat nytt steg i samma prisklass? Kommer att använda steget till att driva fram + baksystem i min E46 (standardhögtalare, ej HK eller HIFI), är ute efter rent ljud. Kommer att byta ut högtalarna så småningom men inte intiellt. Kanske blir det en sub senare med ytterligare ett monosteg. | |
| 1500-2000 är det värt om det är i nyskick. Det är ett grymt bra och prisvärt steg! Om det är ett 4001 steg dvs. | |
|
Ska tydligen ge 1600W bryggat (jag vet inte äkta watt :) ) |
|
pob |
Inte för att jag har en aning om vad du bör ge för steget, men jag vet att steget har fått många goda ord och att det är mkt steg för pengarna.. /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
C4001 steget ger tyvärr bara 4x100w eller 2x200w RMS, allt enligt manualen, det går inte att monobrygga. Jag har 3 st C2001 steg och är väldigt nöjd med dem för det jag anser att de är till för. Bas!! Skall Du brygga tycker att Du i så fall skall köpa C2001 steget som ger 2x250w i stereo eller 1x500w i mono och dessutom är mindre i formatet. Finns fortfarande att köpa som nytt för 3K hos BRL. Jag har eventuellt ett C2001 steg över med 6 mån garanti kvar. Har inte bestämmt mig om jag skall ha kvar det bara som reserv... Enda anledningen till att köpa C4001 steget är om man vill ha det som enda steg för front- och baksystemen, men inte för bas (ger tydligen ganska dåligt tryck). Var på väg att köpa ett hyffsat nytt C4001 för 2K vilket var ett ok pris, men valde istället MBQuarts RAA4200 steg med riktiga 4x200w, ljud i toppklass och en design att dö för!! /Caspar Länk |
|
|
Ojdå... det lät lite väl neggigt vilket inte var meningen. Kollade lite noggrannare vad Du frågade, och som front- & baksystemssteg är det prismässigt oslagbart om Du får loss det för 1750:- Det finns inget nytt steg för under 2K som låter bra i fyrkanal. MBQuart steget kostar som jämförelse 7K. /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.