|
|
|
|---|---|
JonasB |
Hur ser man på en E-36 om bilen är utrustad med M-chassi? Dämpare, sänkning fjädrar eller vad? |
JonasB |
Hallååå!! Är det ingen som kan svara på denna fråga??????? |
|
Vad jag har hört så är det iallafall så att sänkningen är lika stor fram som bak. Vet inte om det är så mkt hjälp men... // Joakim 325i E36 |
|
JonasB |
Alla säger att min 320 -93 måste vara sänkt, även jag, men det kan inte vara mycket i så fall. Max någon centimeter, kanske två. Om den är sänkt lika mycket fram som bak är svårt att se, men jag tycker den ser plan ut. Sedan känns den styv på vägen utan att för den skull vara stötig. Var är sänkningen större i annat fall, fram eller bak. Den jag köpte bilen av sade inget om att den hade M-chassi, kanske det nu blir en glad överraskning istället. |
|
Hmm tror att du ska ha gula bilstein dämpare & röda fjädrar om det är äkta grejjer.. OBS! inte 100 på att detta stämmer. Har M-chassi själv men har dock inte kikat på någon med orginal så det kanske är samma på alla? /druid |
|
|
M-chassi sänker ca 1.5-2cm. Dom är lite hårdare än orginal(meningen en kombination mellan komfort o sport som dom inte lyckats med). Om det är påsatt från fabriken har du stoppklossar för styrningen så att det inte skall ta i vid fullt rattutslag, kolla det. Det kan vara boge,sachs eller bilstein, det är det som sitter orginal, enligt BMW i Karlstad när jag frågade dom. |
|
JonasB |
Nu har jag tittat efter. Det sitter Sachs gasdämpare. Något mer kunde jag inte kolla, mest på grund av att jag inte kom åt och inte vet var till exempel de där stoppklossare sitter eller ser ut. MVH Jonas B |
| Original, är fjädrar och fjäderben svarta. Om någon vill köpa mina original m-fjädrar, så är ni välkomna. | |
JonasB |
"mollsson" Är då ett M-chassi = röda fjädrar och fjäderben? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.