|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jesperado: Jag var nog lite för snabb där, jag tänkte backljusen men det blev bakljusen. Men behäver man inte ha några backljus för lagens skull dvs. till bes. //Ville |
|
|
Nej, det finns inget krav på befintlighet av backningsstrålkastare... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado, var finns bilder på hur baklysena ser ut på din bil? Jag tycker inte riktigt om de "uppstickande" blinkersarna, så det verkar intressant. Jag hadeegentligen funderat på vita blinkersglas men din lösning låter trevligare. /Mats J |
|
| Titta in på Jesperado´s användarprofil, hans hemsida klickar du på! | |
|
Jeppe: Är det verkligen tillåtet att ändra funktionen i lampan, med tanke på E-märkningen? Det borde väl också finnas lagkrav på blinkersens synbarhet och placering på bilen, det gör det ju på de flesta andra lyktor. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: Samtliga krav utom just E-märkningen är uppfyllda. Det är alltså inte tillåtet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ta bara thinner eller så kallad cellulosa förtunning och ta bort med jag har gjort det när jag köpt min det funkar hur bra som helst om det är en 1-komponents färg dom har kletat dit "Plasthandtag Är För SmåHandlare"...=) |
|
|
Jesperado: om man köper vita blinkers att ersätta dom oranga med så är dom väl inte korrekt E-märkta heller, (om det är avgjutningar så åker ju E-märkningen med förstås) så båda varianterna är väl lika fel om man säger så. Jag har skaffat en extra uppsättning baklysen att trixa med, men bör man byta till original lysen på besiktningen för att vara säker eller är det ingen som btryr sig? Tonade blinkers blir väl kanske mer svårbesiktigat? Och slutlgen, vad säger lagens långa arm om dessa olika lösningar? En annan fråga, din grill är svartlackad, vilken lack rekommenderas för att det skall fästa ordentligt? /Mats J |
|
|
Mats J: Nej, vita blinkers är sällan E-märkta heller. Varken vid en kontrollbesiktning eller en flygande besiktning ingår kontroll av märkningar, men polisen har möjlighet att bötfälla dig för att du inte har korrekt belysning. Jag har aldrig hört talas om att det skett, så speciellt vanligt kan det inte vara... Grillen har jag har lackat med vanlig tvåkomponentslack i spruta. Det viktiga är förarbetet och en bra grundlack. Jag har använt en plastprimer, och lite mjukgörare i lacken för att förhindra sprickbildning vid stenskott och liknande... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
När jag ändå lånat tråden.. Jesperado: Nu kommer mer frågor... jag såg att du har byggt egen slutdämparersättning, jag har även där liknande ideer, har köpt ett system med kass sista dämpare och tänkte ersätta denmed ett par raka rör, kommer det bli ett gött ljud eller brötar det för mycket? jag såg att du har små slutdämpare i utloppet, är det vettigt, eller skall man sätta ett par små genomströmmningsdämpare där originaldämparen sitter. Jag vill ju höra V12:an men det skall ju inte bli tröttsamt att åka i bilen... Förresten vilken färgbeteckningär det på din, jag har nämligen ocksåen gråmetallic shadowline, med granitsilvermetallic. Det kommer kanske bli en kopia av din.... Hoppas du kan leva med det. :) (men jag har sidokjolar och bakkjol som skall på också förstås) /Mats J |
|
|
Mats J: Jag har provat helt raka rör från ljuddämparen mitt under bilen och bakåt, men det blev för mycket ljud för min smak. Nu kör jag som du ser med dämpinsatser i själva slutrören, vilket i min smak fungerar perfekt. På tomgång och låga varv dämpas det mesta av ljudet, ett dovt lite mullrande ljud kvarstår. Vid en viss gräns klarar inte insatsdämparna trycket och det låter betydligt mer, men aldrig för mycket. I motorvägsfart är det i stort sett helt tyst. Kör man lugnt är det alltså bara ett dovt skönt ljud som ökar succesivt med motorns belastning för att på fullvarav skrika ganska läckert. Med ett par vanliga ljuddämpare på slutet tror jag man blir av med den där härliga V12-karaktären på ljudet, men jag har aldrig provat, så jag vet inte... Min är Delphingråmetallic... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Yoko har du provat T röd ? mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.