|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag undrar vad som ingår i oljeservicen.är det växellåds olja osv som de kollar eller bara motolja och filter? En annan fråga som nog kan skifta en del är priset antar att det ligger mellan 1000-2000 eller? | |
|
Vid oljeservice byts i regel bara motoroljan och oljefiltret. Prisspannet du anger är nog ganska realistiskt, men varierar så klart beroende på vilken modell du har, vissa motorer innehåller 4 liter olja, andra 10 liter. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
ok tack för det ..har en 325i... hmm skulle vilja ha kollat växellådsoljan men det kan de ju göra i alla fall mot ett "litet" tillägg..' |
|
|
Det kan dom säkert. Kanske är dags att kolla oljan i differentialen också? |
|
| Jo det kanske det är men kan du förklara det för en lekman vet inte ens vad det är :) | |
|
Hej! Jag har en e46 99, när ska jag kolla olja i differentialen! |
|
|
E46:orna har "livstidsfyllning" i bakaxeldifferential och växellåda. Men personligen litar jag inte på livstidsfyllning av olja! Men det klart om man räknar att oljan räcker hela växellådans eller bakaxelns livslängd är definitionen inte helt fel..! ;o)) Jag har bytt i både växellåda och bakaxel, och tänkte byta igen i helgen... Min bil har gått ca 11000 mil. Grosse: differentialen = "bakaxelklumpen" Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| ok då skall jag be dem byta där oxå när de lika håller på.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.