AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
937

m5 le mansblå

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
någon som vet nåt om den här m5e39 som stå i kristianstad....på bytbil....

bmw rules m5e39=king
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Länk

Denna bilen förmodar jag? Vet tyvärr inget om bilen i fråga.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
bmw320cab
Kolla bara så att den inte är i från göteborgs trakten..
bmw320cab
glöm mitt inlägg såg att den var svsåld.
Jag skulle aldrig köpa en bil av Eriksson & Månsson Bil AB i Kristianstad. Behövde en bil med dragkrok och såg en Opel Omega 3000 24v hos BMW i Kristianstad(Eriksson och Månsson) priset var rätt och på lunchen åkte jag och en arbetskamrat för att köpa bil. Efter att nästan fått slita ut en ointresserad säljare så visade de sig att bensinen var slut. Då fick JAG köra säljaren med en dunk till macken för att tanka. Till slut kunde vi ta en provtur och när motorn var varm körde vi ut på motorvägen, jag gasade på för att se att de ställbara insugsrören funkade. När jag la i femman tappade motorn all kraft och det blev tvärstopp, det var lite obehagligt när bakhjulen låste sig i nästan 200! Ringde säljaren, han ville inte ringa efter en bärgare utan ville bogsera tillbaka bilen. Jag och min vän började få lite brottom så vi bad säljaren att skynda sig. Efter 30 minuter dök säljaren upp trots att vi bara var någon kilometer från bilfirman! Vi blev bogserade tillbaka och jag bad säljaren återkomma när de tittat vad som var fel. Efter att inte hört av säljaren på 2 veckor ringde jag. Han berättade att motorn hade totalrasat pga att det bara var 0,5 liter olja i motorn!!! Han sa att han kunde dra av någon tusen lapp på priset om jag köpte den som den stod!!!

Hoppas de har kollat M5an innan de bytte in den och kollat innan någon provkör! Den ser förövrigt fin ut.
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
M femman:

Tråkig historia det där. Känner dock inte igen beteendet på personalen som du beskriver dem. Men, har du nu råkat ut för detta så är det ju ingen "fjäder i hatten" för företaget.

Var stod Opeln för försäljning? Inne eller ute?
Hej!

Kollade på den för ett par veckor sedan och den såg rätt fin ut. Tyckte kanske att vänster( eller var det höger?) bakskärm såg lite risig ut. Upplevde också tyvärr att säljarna var totalt ointresserade av att visa mig bilen. Dessutom var ALLA deras bilar i hallen låsta! Kunde inte ens komma in i en 523 från -96. Dåligt!
Konstigt, jag har precis motsatta erfarenheter vad gäller BMW i K-stad. Säljaren som dessutom är kontaktperson på M5:an i tråden är en av de mest serviceminded och trevliga säljare jag någonsin stött på. Detta har jag senare fått bekräftat av vänner till mig som varit där och tittat på bil. Jag kan alltså inte känna igen det beteendet som beskrivs i denna tråd.
Eriksson & Månsson är absolut ett ställe jag skulle kunna tänka mig att köpa bil på.

Jag var där förra sommaren och var mycket intresserad av en 328 -99 som de hade inne. Ringde innan och sade att jag kör ifrån Lund och jag blev mycket väl omhändertagen och fick provköra så mycket jag ville.

Tycker exemplet med Omegan snarare belyser den obefintliga bygkvaliten som denna bil drogs med under hela sin livstid. Bilförsäljare är också människor och kan faktiskt vara riktigt trevliga om man bemöter dem på detta sätt.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Man tycker ju att en säljare borde vara VÄLDIGT mån om att kränga en M5:a! Det handlar ju om ganska mycket pengar. Tycker det är tråkigt att man mer eller mindre måste ha bestämt sig för att köpa bilen innan man kommer dit och behöva ringa och förvarna bara för att få lite hjälp. Men det kanske inte är så lustigt att bilen har stått där ett tag?
Gutte: Jag håller med dig om att man inte skall behöva förvarna säljaren att man kommer för att få service vid bilköp. Men man får samtidigt förstå att säljarna prioriterar (i deras ögon) seriösa spekulanter före däcksparkare och biltestare som på måfå dyker in och skall testa en begagnad bil för 425 lakan för att sedan lämna stället med "får fundera på saken".
Dessa individer tjänar de inte sitt levebröd på och är betydligt fler till antalet än andelen impulsiva spekulanter med 425 lakan i fickan.

Jag ringer alltid innan jag skall kolla på bil på firma för att få en uppfattning om bilen och säljaren. Jag ser detta inte heller som ett problem utan snarare som en hjälp.
Dessutom ger det en seriös stämpel på dig som kund, att du kan tala för dig och att du bemödat din tid till att prata med säljaren.
De gångerna jag har gjort detta har jag aldrig blivit dåligt bemött.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.