|
|
|
|---|---|
| Hej. som rubriken lyder behövs blytilsats till en 635:a 83:a det är den nya motorn alltså inte den gamla 3,5:an o bilen är import från italien så det är en 218 hästars. tacksam för svar. | |
haimaul |
Jag kör med det i alla fall. Ärligt talat vet jag inte hur nödvändigt det är men det varken kostar särskilt mycket eller är speciellt besvärligt att pytsa i. |
|
Jag använder det inte. Nu för tiden, ja typ sedan tio år så dosar oljebolagen i MTBE istället för bly. Det e seriösa grejor ska ni veta. Men å andra sidan så lär det ju inte skada... Primus Motor. |
|
|
Bör räcka med den tillsatsen som oljebolagen redan har,såvida du inte tänker köra på fullast hela tiden med stor husvagn på släp efter 635án ;o) . Mvh Janne |
|
|
Bäst att ta det säkra före det osäkra. och så värst dyrt är det ju inte heller... Fredrik |
|
| Oki doki tack för svaren tror allt jag kilar ner till macken o köper mig en flaska då :) man kan ju alltid testa. | |
|
Om man behöver blyersättning beror på om det är härdede ventilsäten eller inte i topparna.. |
|
|
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att motorer med aluminiumtoppar kan köras utan tillsats, medan dom med gjutjärnstoppar bör ha det? Länk Mvh Tjäder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.