AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
579

Blytillsats i en 635:a?

Hej. som rubriken lyder behövs blytilsats till en 635:a 83:a det är den nya motorn alltså inte den gamla 3,5:an o bilen är import från italien så det är en 218 hästars. tacksam för svar.
haimaul
Jag kör med det i alla fall. Ärligt talat vet jag inte hur nödvändigt det är men det varken kostar särskilt mycket eller är speciellt besvärligt att pytsa i.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Jag använder det inte.
Nu för tiden, ja typ sedan tio år så dosar oljebolagen i MTBE istället för bly. Det e seriösa grejor ska ni veta.
Men å andra sidan så lär det ju inte skada...

Primus Motor.

Ja
192
Jan Ek
728 -00
Bör räcka med den tillsatsen som oljebolagen redan har,såvida du inte tänker köra på fullast hela tiden med stor husvagn på släp efter 635án ;o) .

Mvh
Janne

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Bäst att ta det säkra före det osäkra. och så värst dyrt är det ju inte heller...

Fredrik
Oki doki tack för svaren tror allt jag kilar ner till macken o köper mig en flaska då :) man kan ju alltid testa.
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Om man behöver blyersättning beror på om det är härdede ventilsäten eller inte i topparna..
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att motorer med aluminiumtoppar kan köras utan tillsats, medan dom med gjutjärnstoppar bör ha det?

Länk

Mvh Tjäder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.