|
|
|
|---|---|
|
Hur ska man lufta kylsystemet då man rengör/tvättar eller helt enkelt har luft i den? Några råd?? Tacksam i förväg det är många som ger olika förslag så jag undrar vilket som är best att göra? | |
|
lättast är att starta bilen, öppna kylaren och pressa den tjocka slangen tills det inte kommer några bubblor.. funkade för mig... Sony |
|
| En variant som alltid funkar är att ställa bilen i uppförsbacke med nosen uppåt, full värme i bilen, 2500rpm och öppna luft skruven. M50 motorerna brukar vara lite svåra att lufta men med ovanstående metod är det svårt att misslyckas. | |
|
Som sagt så är de bara ha bilen igång å sen öppna luftskruven tills de slutar bubbla,sen upprepar man detta ett antal gånger,svårare är de inte... Obs! termostaten måste ha öppnats innan man kan påbörja detta! kanske e självkart men ville säga de iaf... Själv upplever ja inte M50 som så mkt svårare än nån annan bmw... |
|
|
Hej igen Undrar vilken är luftskruv bara. Frågan kanske låter dumt men jag är inte så värst duktig på sånt. Var siter den? När jag tittar uppifrån så ser jag en blå skruv sitter på botten på själva kylarensedan vet jag om locket på vätskebehållaren. Som sagt bilen har dragit till sig massor med luft och slangar som går i från kylare är mjuka Jag är tacksam för era råd killar!! MVH |
|
| Luftskruven sitter sidan om kylarlocket till vänster... | |
|
Tacksam MVH |
|
| Jag gjorde så att jag, hällde i en kylar vatten öppna påfyllningslocket och luftskruven som sitter brevid påfyllningslocket. Sen varvade jag upp motorn till 2500rpm och höll jämt varvtal hela tiden. då började det bubbla ur hållet där luftskruven satt, sen när det sluta bubbla och det stod vatten ur luftskruvshålet så skruva jag tillbax luftskruven. | |
|
Mitt problem går i samband med ett annat tråd titta på detta så får ni en bild i helheten så ni kan på ett unefärr isa vad är det min bmw spelar spel med lilla mig här är länken titta och kom med förslag Länk IAF en vatten pump på mekonomen 599kr vilket cvar måste jag säga en av de billigare reserv delarna(med tanke pa att dpenningsregualtor som sitter på startmotor ofta trasig och resulterar i blinkande lampor oh belysningen i kupet och så pajar lampor och detta regulator går på 870 kr ser ut som vilken relä som helst men är då orginal bmw och är dyr. Detta plus arbete blev på 1500 med felsökning) Vattenpump var en baggis verkar som men vi få se. "Hoppa först sedan säg hopp" inga snabba slutsatser Tacksam grabbar ni är kanon hjälp. hade inte autopower funnits skulle värkstäder blåst oss på cash every day god dam. Som någo sa första de säger är "topplockpacnings byte" jippi billig reparation fy fasiken detta är inte riktigt så det vet ju vi alla. De flesta vet att hur oljan ser då den suger vatten åt si dessutom går motor knasigt och känns bara på att ta en sväng med beemer KEEP UP GREAT WORK DUDES BEST REGARDS TO YA´ll Som tur är så fungerar min 528 prickfrigg tak och lov |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.