|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tror att jag håller ut så länge det går med det . Förra året hade bilen påreggad ända till 25 November. Optimist som jag är tror jag inte på rusk förän runt 5-10 December. Första snön kom 10 Decemebrr förrra året, hade bilen i ett garage fr. o. m 1NOV och körde en del då så det kändes bra att jag inte ställde av i onödan för tidigt... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Min är avställd sen i måndags.... Ingen Z visserligen - de tål kanske saltet bättre?! Mitt badkar har aldrig varit ute på saltade vägar, och om jag får bestämma kommer hon aldrig att få uppleva det, heller:-))) /Magnus Regn är ju inte så roligt... |
|
|
Min är avställd sen ca en månad sedan. Ok inte för att jag är rädd för att det ska börja snöa, men jag har haft så förbannat mycket att göra att jag inte ens tänkt tanken på att köra bilen = lika bra att ställa av den. Vem vet, kanske får jag lite mer tid i vinter och kan montera MH-GTR fronten eller göra några andra kul saker. Z3MPOWER |
|
|
Förra året ställde jag inte av alls! Jag hann inte innan det vart nyår.... ;-) Men jag körde inte med bilen mellan 8 december 2003-20 mars 2004. |
|
| Min Zzzover redan... har inte ställt av den men det kommer väl. | |
|
Den får gå denna månad ut. Har inte åkt mer än cirka 10 mil senaste månade pga vädret, men det är kul att ta ut den när tillfälle ges. Mvh Henrik |
|
| Månaden ut ska pärlan att få rulla | |
| det är väl ingen idé att ställa av bilen än??? Vi är ju bara inne i september månad. | |
|
Vaddå ställa av? Ställa på menar du väl? Nu har vi kört Jaguar hela sommaren så till månadsskiftet tänkte jag ställa av Jaggan och ställa på Z3an. När vi ställde av Z3an fick jag höra från min fru "det känns tråkigt, jag kommer sakna den" När jag börjar prata om att ställa av Jaggan får jag höra "det känns tråkigt, jag kommer sakna den" Det är som vanligt, som äkta man kan man per definition inte göra något rätt ;-) /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... |
|
|
Beijnoff: Två bilar två personer, varför ställa av någon på sommaren?? /Caspar Länk |
|
|
Det lutar åt slutet av september förutsatt att jag får tag på en vinterbil innan dess. Hur är det, om jag ställer av 1:a oktober, får jag ändå betala skatt för hela oktober? /Hans |
|
|
Varför ställa av?! Det är ju underbart att åka ut en fin vinterdag när det är helt torrt på vägarna och helt blå himmel... Så jäkla skönt o köra utan taket i sol och -10. Bättre å ha den påställd året runt så man kan utnyttja alla dom fina dagarna så man inte missar nåt! :-) Jag har min påställd året runt sålänge vi inte går in i en ny istid. /Magnus |
|
|
Själv kör jag varje dag året runt! /Henrik |
|
|
Z3 Magnus: 1200kr/mån i försäkring är väl största anledningen att ställa av för min del. 2,8an körde jag året runt, men M'en är jag lite för rädd om. En annan anledning är att avställningen ger massa med tid för alla vinterns projekt utan att man känner stress att man vill ut och åka!! :-) |
|
|
Bilen får rulla september ut, sen blir det vila... MVH / Jacob |
|
|
Caspar: Jo det e klart vintern e ju perfekt för projekt... men jag har ju min Camaro som projektbil så jag hinner knappt med o göra nåt på Z'an... den får vara som den är nu... eller ja... jag ska få in ett innertak i den nu i nästa vecka hoppas jag på så man kan få ner ljudnivån lite dom dagar man kör med taket på... Sitter och längtar efter mitt "lilla" paket på posten. :-) |
|
|
Bong: Jo det stämmer, ställ av sista september för att slippa skatten i oktober. Det dyra är dock inte skatten (vad är det 120kr/mån, typ?) utan försäkringen och där gäller att Du slutar betala dagen efter avställning oavsett när detta sker i månaden. Glöm dock inte att teckna en avställningsförsäkring för stöldskydd. /Caspar Länk |
|
|
ingen som lämnar in sin bil för att förvaras under vintern?? Beijnoff: varför ställa av bilen under sommaren?? Både Z3:an och Jaguaren fungerar väl bra även som vinterbilar för övrigt?? |
|
|
Beror på vädret. Men inget salt på min bil. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Det börjar bli lite tramsigt det hä rmed att ställa av.. Självklart ställer man av en sportbil om man har möjligheten. En sådan bil köper man ju inte främst för att transportera sig utan för att ha roligt... men... Satt och läste i Bilsport.. En artikel om olika SAAB varianter (varför jag nu läser det vette gudarna, men Ni vet man råkar fastna i något). I slutet kommer en kommentar från en representat ur ägarskaran som sitter på en 9-3 Aero med några år på nacken.. "Jo jag ställer nog av bilen till vintern.." VADÅ???!?!?!? Det är ju för F-N en bruksbil!!!! Ställer man av bilen till vintern beror det ju på att man inte behöver den bilen egentligen, men varför varför köpa en tråkig bruksbil om man inte behöver den?? Det är ju lika dumt som om jag skulle ställa av Dieseln...!?!? /Caspar Länk |
|
|
Det finns personer som jobbar på samma företag som mig som exempelvis ställer av 325 sedan-92, 328 sedan -96, volvo v70-02...... När jag fråga varför de ställer av så brukar dom säga att "du gör ju också det". Men för helvete! det är väl lite skillnad, skulle M roadstern ha antispinn och därmed vara körduglig på vintern så skulle jag åka med den året runt. Jag brukar påpeka att jag ju inte ställer av skåpbilen, trots att nypriset på den var ca dubbelt så dyrt som en V70..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.