|
|
|
|---|---|
|
Skall köpa nya sommar däck till min compact. På bilen ligger Pirelli 185*65*15", har tänkt köpa 205*60*15" till mina lättmetall fälgar. Har någon erfarenhet av tex, Michelin, Good Year, Dunloop? | |
|
Tjena! Jag har fyra stycken michelin Pilot 205-60-15 som du kan få till ett bra pris. monopol@hotmail.com /Stockholm |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Uniroyal, Continental .Michelin är ju sånt som sitter orginal monterat på tyska bilar MB-BMW. Pirelli mindre bra. Satt Dunlop på Nya 745 jag såg hos BMW. Tycker Uniroyal 540 är mycket däck för hyfsade pengar oavgjort i aftonbladets däckstest mot Michelin Pilot. Har kört många mil på Uniroyal helnöjd. MVH Hasso |
| Har mycket goda erfarenheter av Hankook:s högprestandadäck Ventus. Mina 235/45-17 har rullat 1000 ganska hårda mil utan nämnvärt slitage. Bra däck till mycket bra pris | |
|
Yokohama är grymma .. Har själv Yokohama S1-Z 235-45-17. ** be as free as you want ** |
|
|
Bland dom bästa/värsta däcken du kan köpa just nu så är det Yokohama A032 som gäller det är bland det närmase du kan komma ett racing däck och finns i ss (super soft) s (soft) och H (hard).Men det är helt beroende på vad du ska annvända bilen till.15/205/60 ligger på ca 1895Kr stycket. Jag ska själv satsa på en omgång A032 till bus bilenen (e-28an). |
|
|
Jag har Michelin Pilot sport på min M5 som tur är så är dom nästan nya skulle tro att dom kostar en slant sitter ju 255:or original i bak på min och 235 i fram. Men jag tycker att det är för mycket vägljud i dom, är det nå´n som vet om något märke som är tyst?? |
|
|
Jocce: Jag hade ContiSportContact på min e36'a, går mycket bra och tyst. Till samma bil hade jag Hankook/Ventus, maken till ovala däck får man leta efter. Iofs inget fel på grepp, men vibrationerna och vägljudet!!! Fick dem ombalanserade ett flertal gånger, utbytta t.o.m. skakade ordentligt vid 70 och 130 km/h. Billiga var de i alla fall, men man får ju oftast vad man betalar för... //Wille |
|
| Kan nämna att Yokohama A032 vill du inte ha på vardagsbilen, låter nämligen som dubbade vinterdäck. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Instämmer med WilleW,Sportcontact 2 är bland det bästa man kan åka på.Y-klassade för 300 kmh vilket borgar för bra rundhet och vibrationsfrihet,och som sagt man får vad man betalar för.Gäller dock inte Pirelli p6000= skräp för dyra pengaar. MVH Hasso |
| Tackar det ska jag komma ihåg tills det blir däcksbyte,men dom här får nog gå tills dom är slut fast jag är inte imponerad av dom.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.