|
|
|
|---|---|
|
Hej; kan nån om nåra danska bilsajter(portalen) som bytbil.se och mobile.de? MVH Anders | |
|
www.bilbasen.dk annars använd google.dk och prova och sök dig fram där. Ska du flytta till danmark eller ?? Bilarna är svin dyra här! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hej; tack for svaret! nej, tänker inte alls flytta dit! men jag hört precis tvärtom att bilar är billigare in Danmark än Sverige! :-) därför folk har importerat bilar därifrån också! MVH Anders |
|
|
Det gælder kun nye biler købt uden afgift! Hvis du har brug for hjælp eller lign. vil jeg godt hjælpe hvis jeg kan! Mvh |
|
|
Hej; tack for svaret, m3dk! men min danska är inte bra alls, så om det e möjligt kan du översätta det på svenska eller engelska som jag kan förstå! tack MVH Anders |
|
|
Only new cars without tax are cheaper.. If you need help I would like to offer my assistance - fore instance with dealer address and contacts! Some BMW dealers export a huge number of cars... over 50%!! |
|
|
Hej; thanx a lot m3dk! appreciate it! vill du fortsätta det här i forumet eller vi kan forsätta det i vårt eget email! vad har du för email adress? MVH Anders |
|
| mop2@wanadoo.dk.. | |
| who pays the tax(for the new cars), then? | |
|
Hej m3dk; tack i förhand! kan du hjälpa mig nu med "dealer address and contacts" för alla bilar eller bara för BMW bilar? MVH Anders |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Anders. Du köper bilen skattefri i Dk och sedan betalar du svensk moms omvägskatt och skrotningsavgift och registreringsbesikningsavgift. Samma gäller för hela europa dvs du kan kräva att få bilen moms och skattefri. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Anders svennis: Kanonkul om du har lust o dela med dig av dina erfarenheter här i forumet vid ev. affär. Kul o höra de olika stegen samt vad du sparade på o köpa i Danmark. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.