|
|
|
|---|---|
| Sugen på nån av ovannämnda modeller- realistiska siffror från ägare önskas!!! Kör själv 3500-4000mil om året , så viktigt att veta! Nämn gärna om du har man/auto! | |
| Min 530d Touring manuell drar 0,65l/mil blandad körning. Vid långkörning 0,55l/mil ~ 110-130km/h. | |
|
Enligt modell guiden så drar en -98 525tds 0,83l/mil och -99 530d 0,74/mil touring båda två automat så drar dom lite mer. Min ligger på 0,8l/mil blandad körning och vid långkörning så drar den marginellt mindre kanske 0,75l/mil. Helicopter måste bara säga att det bra att få ned en 530d touring på 0,55l/mil men det går säkert. Har två jobbar kompisar som har en 530d sedan vardera och dom kommer aldrig under 0,65l/mil, men dom kör väl inte det lungnaste med bilarna "Riktiga män luktar diesel" |
|
| Tackar!!! M.Nilsson, har du ma el auto? | |
|
Sorry glömde skriva det,har manuell på min "Riktiga män luktar diesel" |
|
| Hej, ja 0,55l/mil kan man ju inte klaga på.. Frågan är ju hur bra det stämmer, kollade bara med BC:n. Märker en klar skillnad när vinterdäcken är på, det är 16" och sommardäcken är 15", sommardäcken är dock på std fälg/däckdimension så med dom bör det stämma bättre. Sen får man ju räkna med högre förbrukning på vintern när värmaren går igång, verkar vara ständigt igång under ca:11 grader, den förbrukningen räknas nog inte med i BC:n. /Heliocopter | |
|
Jag har nästan samma siffror som Heliocopter men blandad körning brukar jag ligga på 0,69l/mil (gillar att trampa på pedalen), landsväg runt 0,57l/mil och med 1500kg hästsläp 0,9l/mil. Detta på en 530d Touring manuell, hyfsat bra siffror tycker jag... /Fredrik |
|
|
Jo,nog är det bra siffror men kan nog stämma. Hur som helst så skulle jag köpa 530d om jag vore du Rocknroll Modernare motor billigare i drift och mer att köra med,det som talar för en 525tds är ju att den är lite billigare i inköp. Så var det för mig när jag köpte min tyckte då att 530d låg lite högt pris därför vart det en kompromiss. Jag hittade min till ett rätt pris och med rätt utrustning så jag slog till,vill ju inte ha den gammla e34 karossen. Nu var det ju ett tag sen jag köpte min och 530d kan man ju få till riktigt bra priser idag "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Har en E34 525 TDS Touring -96 med manuell låda. Den drar nästan alltid 0,80 - 0,85 på blandad körning. På långkörning går det att få ner den till 0,65 - 0,7 men då ska man hålla sig till 90 - 110 km/h. 530D spisarna drar mindre bränsle pga Common Rail tekniken. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.