AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.747

Val av lack på 1-serien

li
1.959
liste
535i -89
Har suttit och tittat på de lackfärger som finns till 1-serien och kommit fram till att jag tycker att bilen passar i ALLA färger som erbjuds! Även de annars så ofta hatade solidröd och vit. Kan inte komma ihåg att jag nånsin tyckt likadant om färgval på en bil tidigare. Med andra ord är det rätt (för att inte säga VÄLDIGT) svårt att välja...

Är det någon som vet om det dessutom är möjligt att välja en Individuallack till 1-serien? I de broschyrer jag har står inte ett ljud om Individual. Inte ens Individual takhimmel. :(
De bör inte vara något problem att få en individual lack på sin 1-serie. Tyvärr blir dock leveranstiden klart lidande, men en mora-metallic 1-serie skulle iaf jag tycka de var värt att vänta på.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Wendtan - precis min tanke! Eller Merlot eller Phönix eller Malachit eller Petrolmica eller.... :)
Jag är själv sugen på en 1-serie. Men jag väntar någ ett par år då jag pluggar på heltid... Funderar då på en 118d som känns som den vettigaste modellen i min smak. Hyfsat rapp och om Persson håller löftet om nya dieselskatten så blir den dessutom hyfsat billig i drift.

Hur som helst så håller jag med dig om färgerna. 1-serien är klockren med samtliga lacker (utom i vitt...)!!! Särskilt läcker tycker jag att "Sonora" och Havanna" lackerna är. Även "Sparkling Graphite" är oerhört läcker. En annan storfavorit är vanliga solida "Japanröd", men röda bilar är ett sånt gissel att hålla snygga...

Eftersom man blir tvungen att välja bara en enda så skulle det nog bli Havanna-metallic (Brun-svart) för min del. Sportigt, elegant och mycket läckert, kommer nog inte att bli så vanligt heller. Vanligast blir nog svart, silver och "sparkling grafite".

MVH
li
1.959
liste
535i -89
Kan meddela att Individual inte går att beställa till 1-serien. Varken BMW Tyskland eller BMW Sverige vet när (eller ens OM, verkar det som) Individual kommer att erbjudas. Det blev jag lite besviken på, faktiskt. :(
Mycket märkligt, de lär dom förlora en del kunder på.
Du får köpa en i en "billig" kulör och lämna iväg den på lack :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Individual kommer att erbjudas fr o m 08/05 d v s nästa årsmodell enligt information jag fått från Tyskland. Sparkling Graphite är RÄTT färg på bilen:))
Asken
Svart tycker jag passar bäst på 1:an...

/Johan

Min bil: Länk

En estorilblå 118d hade ju inte varit fel som andra bil :)

MVH / Jacob
1:an är ju klockren som golf utmanare. Kan inte tänka min bättre bil men som jag förstått är den inte gratis heller. Men då folk som köper 1:an inte är ute efter prestanda tex. som 120d så är den väll lite dyr?. Men ska dieseln ha övertaget på denna marknad?. Kommer det inte en starkare bensinare?. Jag tänker ju för mig själv att Kommer det 1 starkare diesel kommer den 2 starkare bensinare eller har jag fel?
Håller med dig Delerium*, 120d kostar i grundpris 249 000 kr så billig är den inte.

Provkörde en 1-serie här om dagen, mycket mer bil än vad jag trodde. Över all förväntan!

MVH / Jacob
En starkare bensinmotor, 130i med 258 hk, kommer i september-05, samt en "mellanmotor" 118i på 129 hk i dec-05.

MVH
vad komemr 130 kosta då....en blå eller röd 1:a hade inte varit fel
Hade tyvärr inte möjlighet att välja färg men jag tycker att den gör sig mycket bra i titansilver (vilken bil gör inte det)?? Jag tycker dock att den är snyggast i stearling silver....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.