|
|
|
|---|---|
|
hur stort är bagaget på en e39 sedan, får man in en barnvagn utan problem plus lite till eller måste jag köpa en kombi.... har en e36 kombi nu men vagnen tar nästan upp all plats i den.. | |
|
Har E39 Touring. Men det finns inte mycket plast kvar där heller. ///Coasthunter |
|
|
Plats ska det vara inte plast. ///Coasthunter |
|
|
Kör också e39 touring, barnvagnen får plats men den måste stå på tvären och ska man packa mycket åker hjulen av. Kompisar körde A6 sedan men blev less på att ta av hjulen varje gång vagnen skulle in i bilen så dom bytte till avant. Vill du ha sedan så kolla att vagnen går in utan att du behöver plocka isär vagnen, sen är det ju bra om det blir plats över också... /Mattias |
|
| e det någon som har en sedan som vet om man måste plocka ner barnvagnen i molekyler eller går den in utan att ta isär något.. | |
| Jag har en E39 sedan och får in min Brio Nova ihopfälld om jag tar bort det ena hjulparet. Inga problem alls och det är faktiskt lite plats över. | |
|
Klart att man får in barnvagnen i en e39 sedan. Vi har en Brio duo ? tror jag, och det är bara och ta av överdelen och skjuta in chassiet och lägga överdelen längst ut. Spelar ingen roll om man har liggdel eller sittdel. Man behöver heller inte ta av hjulen. Det går och få inte bra med saker i en e39 sedan om man packar lite smart.. |
|
|
Jag tycker det låter konstigt, om man inte skulle få in en vagn i en E39, som ju måste ha större bagage än min E46, som rymmer barnvagnen utan problem. Jag gör som rotax, först längst in med chassiet, sedan överdelen bakerst. Jag testade många barnvagnar i butikerna, för att vara säker på att den skulle gå in utan problem, och utan att behöva ta av några hjul. För bilen vill man ju absolut inte byta. Passar perfekt till trebarnsfamilj! |
|
| Jag gjorde som föregående två talare när jag hade Volvo 850R att jag delade vagnen utan att ta av några hjul. Detta är dock betydligt krångligare än fälla ihop vagnen och skjuta in den halvvägs, trycka av bakre hjulparet och in med hela vagnen. Det tar dessutom mycket mindre plats då man utnyttjar den lilla "höjd" som finns. Vet inte om Duo-vagnarna går att få in enbart ihopfällda pga höjden men med en sittvagn med fullt liggläge och mjuklift så går det alldeles utmärkt. De vagnarna är mycket smidigare, mindre och framför allt lättare. Vi hade en Duo till första barnet och oj, vilken skillnad det är... | |
|
Fick in vår Emmaljunga i e28:an, chassi och överdel för sig, så om det är problem i e39 blir man ju lite förvånad. I min gamla e28 åkte vi på 3-veckors semester med vagn och 2 barn + cykel på draget. Man fick ju pussla lite men det gick! Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.