|
|
|
|---|---|
|
Hej! Trots allt prat om att sänka bilen mer fram än bak så har jag blivit sugen på en 40/40-sänkning av min bil. Både fjädrar och dämpare kommer bytas runt om, och förmodligen blir det "Gerth" jag köper ifrån. Så, alla ni med 40/40-sänkning på e36 coupé: Kan ni inte lägga ut lite blider så jag får se hur det blir innan jag bestämmer mig? Tack på förhand! //Koffe | |
|
Lyfter lite =) Är det verkligen ingen som sänkt sin e36 40/40 och plåtat den? Skulle verkligen vilja se hur det ser ut innan jag beställer ett kit! //Koffe |
|
|
Min erfarenhet är att det är ganska sällan det blir den sänkning som anges. Så det enda som vore intressant för dig är en bild på en bil med just de fjädrarna du funderar på att köpa. Jag har bara bild på min bil som är sänkt ca 35mm fram och bak med Eibach fjdrar. De är de enda jag provat som givit just den angivna sänkningen, varken mer eller mindre. |
|
|
Titta på länken! Länk Det blir STABILT!!! men inte lika konfortabelt /tycker jag/ mvh |
|
|
Adelson: Jämfört med ett par trötta stötdämpare/fjädrar så blir det sällan rättvisande nej, men gentemot en original så borde det väl stämma hyfsat? Ofta byts ju dämparna när de gamla är slut och har sackat ett par cm vilket kan leda till att bilen faktiskt blir högre bak efter bytet. Det har jag inte så mycket emot eftersom min redan är så låg (läs: slut!) där. Hamnar jag på ungefär samma nivå bak men lägre fram är jag helnöjd =) LepriconXL: Ser mycket bra ut! Vad är det för sänkning på den? Är det 40/40 och i så fall, vilket fabrikat? Inte lika komfortabelt som vad förresten? Original? -Det hade jag inte trott heller... Är inte ute efter komfort =) Tack för bilden iaf! =) //Koffe |
|
|
Detta är koni 40 40 kanske lite väl oxå Jag kan säga att bilen går ej att välta oavsät hur fort du kör. Den blir visst lite hårdare självklart men stabilitet och väghålning är ok. Hade problem med läppar till rieger infinity som sitter runt om bilen (alla spoiler och kjolar) jag sate dit läppar så bak lapp sitter kvar men fram sidan skrapade jag överallt så den fick jag ta bort. Det blir en bra bil för bana, snygg på stan och iakta försiktigjet över gropar och ojämna ytor om du har spoiler som är låg i mitt fall en rieger MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.