|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en M3 E36 cab som Börjar tappa kraften lite grann tycker jag! Vad kan detta bero på?? Det ända jag vet som är dåligt på bilen är hardenskivan som är riktigt dålig! men kan man verkligen tappa kraft om den är dålig? Några tips på mer saker som kan få bilen å tappa musten?? Ingen som har nå bra knep i bakfickan?? Bilen gick nämligen mycket bättre förut! Väldigt skumt! Ps. Liknande fråga kanske har funnits förr i dett forum? men vill gärna ha nåt bra svar! M.E | |
|
Är det vid några speciella varvtal, eller över hela registret tycker du? Några altenativ: Vanosen Luftfilter Dåliga kattar Nånting med motorstyrningen, ex om den går på nödprogram..föreslår att du kollar felkoder. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Nej jag tycker det är över hela registret! märkte det speciellt på 4ans växel! Jag vet ju att hardenskivan är riktigt usel! men kan det ha betydelse? vanosen vet ja inte hur det är med! å inte kattarna heller! Men Luftfiltret är ett öppet Pipercross som jag ofta gör rent! Bilen är mappd å har 3 tums system å sånt har det betydelse när man kollar fel koder då? visar den inte fel då? Mvh Mange M.E |
|
|
Okej. Ok, ja luftfiltret var väl för enkelt. Hur är bilen mappad? Har du mappat om orginal styrboxen eller satt dit ett piggiback? ex Unichip? Om du "bara" har mappat orginal så att säga så ser du fortfarande alla koder. Däremot så KAN en annan styrbox göra att det inte funkar. Hardyskivan för väl över kraften från lådan till kardan, men att det skulle ha betyldelse har jag mycket svårt att tänka mig..kraften från motorn måste ju vara mindre, annars skulle det ju slira nånstanns type. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Mange > Jag tror att du vant dig. Upplevde samma sak när jag åkte M3. |
|
|
M3_LOVER vet faktikt inte hur den är mappd! det var ägaren före som mappa den! Jo sant det me hardenskivan men killen på verkstan sa att ja kunde tappa effekt för den var riktigt dålig! Aja man får väl helt enkelt kolal igenom allt! Sen en till fråga! under huven sitter det en Lapp Castrol Txt Softec! men nu har jag bytt olja till Castrol Tsw olja! Gjorde jag bort mig dÅ?? Bilen kanske skulle fortsatt gåt på samma olja? M.E |
|
|
nilez : Jo visst ligger det lite i det du säger! Men min m3a gick riktigt bra när jag köpte den förut! Nu får jag pisk av såna jag inte fått pisk av förut specilt på fyrans växel! mycket konstigt! M.E |
|
|
Okej, nja.jag vet inte riktigt ja. Du har inget kvitto på mappningen då?? Det där med oljan spelar ingen roll, dom ska gå på Castrol TWS helst. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Jorå jag tror jag har nå papper kvar på det! har alla fall papper på bänk test! 315hk i motorn å 279,9 på hjulen! så ja vet ju att den har liye mer pulver en vanligt alal fall! men ska kika! M.E |
|
Wiman |
Är inte 3" original till m3 e36 |
|
Nej, 3" är inte orginal. 2½ är orginal har jag för mig.. Sen är väl de flesta sportsystem inte precis 3" heller...utan 70- 76 eller 83mm. MVH: Henrik ///M3 |
|
Wiman |
Okej Jag skall mäta röret , vad ligger original röret på i diametern?? |
|
Montera tillbaks original luftfilterbox med ett nytt insatsfilter. Såvida inte luftmassemätaren redan tagit stryk och gett upp så kommer bilen sannolikt att gå bättre med originalfilter! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Kalle Hansen: Tror du det kan vara så? hmm ja varför inte testa! M.E |
|
|
Om luftmassemängsmätaren är kass så borde inte bilen gå dåligt över lag så direkt..Sitter filtret fast ordentigt bara så ska det inte vara nån fara...men man vet ju aldrig...testa det.. Sen, kolla insuget, själv gummit..där det ser ut som ett dragspel..det kan vara hål i det...då går den sämre också. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
om luftmassemätaren är trasig så kan bilen gå precis hur som helst.. svårt att säga... Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt! -Drift Team 2004- |
|
|
hej nu har det sketit sig med min m3 det är så att den går ryckigt på tomgång och när man ligger på jämnt varvtal , den accelererar ju fortfarande men det e precis som att motorn protesterar har bytt stiften men det hjälpte inte ,det kommer ett skramlande ljud typ framme vid kylaren någonstans ibland tacksam för svar steffe ///m3 |
|
| förresten är det någon som har tips om var man kan trimma givetvis först när jag har fått ordning på bilen | |
|
Vanosen? Kolla den, är det fel på den går motorn ojämnt o ryckigt samt är kraftlös. Den sitter i framkant på toppen. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| Tappar kompresion nånstans låter som! Tyvärr Eller så har du blivit van fast man brukar ej inbilda sig saker som sånna?!? | |
|
kan man kolla vanosen själv och isåfall hur? steffe ///m3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.