AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
701

Ta bort emblem?

Någon som vet om detta fungerar på en Z3:ans baklucka (roadster)? Är ju klart intressant!

Länk
Varför skulle det inte gå?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Ställer mig samma fråga. Finns det något som säger att det inte skulle gå på just Z3?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Jag har tagit bort emblem enligt metoden på din länk på en E30 och en E36, men jag har använt varmluftpistol, värmt försiktigt sen tagit bort emblemet för hand. Klisterresterna på lacken tar man bort med rubbing. Kan inte tänka mig det skulle vara annorlunda på en Z3.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Jag tror din fråga gäller mest om det blir snyggt och inte om det funkar tekniskt? jag tycket inte det, et kommer kännas naket. däremot kan det blir snyggt om du flyttar den upp på luckan som hos M. Helt klart tuffare.

Gör så här: använd hårtork för att värma upp/mjuka upp fästmassan den sitter på (var försiktig så du inte brännskadar lacken) . Använd sedan fiskelina för at skära bort märket.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det är bara på M Roadster som det är ett h-e då M-emblemen sitter försänkta.. :-(
oj, såg att beskrivningen hur man gör fanns redan i den tråden du hade. nåja, då blev det bekräftat i alla fall :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.