|
|
|
|---|---|
bmw alpina b3 |
fick i ny olja i alpina på bmw verkstad ska köra med den för att se om det blir mindre olje förbrukning är det bra olja castrol 10w-60 hade förut 0w-30 mvh |
|
Castrol TWS 10W60, kan i vissa fall minska oljeförbrukning i motorn. Visst är det en bra olja, men den har lite onödigt hög viskositet för de flesta.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den oljan ska det vara i Alpinorna..(10W60 TWS) Enl Alpina själva.... alpina b3: Din bil kommer garanterat att fortsätta dra olja ! Dock inte med samma mängd som den gjort förut.... Billy B-10 Länk |
|
|
Har de lagat ditt läckage nu?? Mvh |
|
|
vems läckage ?? Billy B-10 Länk |
|
|
Han som startade tråden - bmw alpina b3. Motorn drog 1 liter / 50 mil har jag för mig och han lämnade in den på inköpsstället för åtgärd. Mvh |
|
|
Aha ! Billy B-10 Länk |
|
bmw alpina b3 |
nja dom byte ny olja 10w-60 olje filter luftfilter nya tändstift sen ska jag köra nu 100 mil sen ska jag in igen så dom får kolla hur mycke den har dragit olja mvh |
|
Jag bytte till Castrol RS 10w-60 i min B6:a och den dricker ingen olja nu (iofs har våra motorer inte en skruv gemensam). Körde ett litet tag med Mobil 1 SyperSyn 5w-50 och då fick jag fylla på olja. Men med denna RS-oljan fick jag istället lite andra problem tyvärr. /Erik - BMW CS #05162 Riktiga BMW kommer från Buchloe |
|
|
Hej Tryggvesson Vad för typ av problem fick du när du började använda RS oljan? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.