|
|
|
|---|---|
|
Äntligen. En trevlig v12a i min ägo. Har köpt en e32 750iA-92. Känns helt ok. Jag ska dock ställa av den i tre månader, ska åka och jobba. Det står i instruktionsboken att batteriet ska kopplas loss. Måste man plocka bort baksätet då, hur gör man det? Måste man koppla loss batteriet? Går det inte att underhålls ladda medans kablarna är anslutna? Tacksam för ideer och synpunkter. Storleken har betydelse | |
|
Det går bra att underhållsladda med anslutet batteri också... Förutsatt att du inte har elbaksäte är det bara att ta tag i sittdynans framkant och rycka rakt uppåt. Jeppe |
|
| Har du tillgång till 230v där bilen står så kan du ju ansluta en laddare till + polen i motorutrymmet, och därefter koppla en timer till laddaren. Vet ej hur mycket du skall ställa den på men en 1/2-1 timme per dygn skall väl inte vara för mycket. | |
|
Behöver man verkligen ladda batteriet om bilen står i varmgarage? Ok för att batteriet kanske tar lite skada, men går bilen igång så e det väl lugnt. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
|
skulle varmt rekomendera att ladda batt.då och då,om det är anslutet,så suger all elektronik ur batt ganska snart,om det ej är ansl. är det vel bara någon procent av batt. kapaciteten per dag som försvinner=vet ej hur länge innan det behöver laddas. torsk på v12 |
|
|
Hur länge kan den stå utan ström ? innan den tappar all information ? ClG |
|
svardska |
min stod orörd i 4 mån tills jag skottade fram den ocd den startade direkt. jag hade ej larmet påslaget... 750ila-90 VW 1954 MB 200-89 VW Coach-90 mm.mm.mm... K,sVard |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.