|
|
|
|---|---|
|
Hej, håller på med ett enkelt turbobygge på vår e30 325a. Många av er har ju vänt på grenrören och så har jag åxå tänkt men hur har ni löst det faktum att avgashålen ej centrerar? MVH Topchop | |
|
Har för mig att de som gjort så har gjort en adapterplatta mellan grenrör och topp. Sök på tidigare inlägg så hittar du nog ritningar oxå.. /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Snacka med PPF killarna, bmwandreas, bäckis. Om du skall snik konvertera så bygger de säkert en fin adapter åt dig mellan orig grenrör och turbo... |
|
|
PPF i all ära men jag tror Topchop ska "snik" konvertara ännu mer än att köpa sig en grenrörsadapter =/ /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
| Kapa flänsen med skärbrännare och svetsa dit den igen vänd 180 grader. Se till att spänna fast grenröret som tusan i en jigg när du gör det bara, annars kommer det att slå sig.. | |
|
Just det Fredrik, är det snik så är det. Jag fräste bulthålen ovala och det tyx räcka. Jag vet inte säkert än då jobbet gjordes i går och provmonteringen skulle ske på kvällen. Då jag tyvärr blev ett år äldre igår ringde telefon hela tiden och inget blev gjort. MVH Topchop |
|
Ticxk |
Tror ni det går att fräsa hålen på Ett E28 TD grenrör så att det passar E30? vad använde du för verktyg till det i så fall? /Danne |
|
Om det går vet jag ej men verktygen är pinnfräs och fräsmaskin. MVH Topchop |
|
|
Kommer avgasportarna att matcha grenrörets hål nu ? Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i Bmw M535i Bmw 323i |
|
| Självklart går det inte att bara vända det upponer... om du gör det så ser du ganska snart att avgaserna från porten kommer att krocka i kanten på grenröret. Och att bränna av flänsen med skärbrännare är väl ingen jättebra ide heller.. skulle föredra bågfil eller i värsta fall vinkelslip. R'tt svårt o få det rakt me brännare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.