AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
614

Kan de göra såhär?

Läste att spanska polisen har beslagtagit flera bilar i canonballracet...
kan de göra det? Vet iofs itne hur mycket de har tryckt men iallafall.
Kör man för fort e det böter... kör man ännu fortare e det fängelse i vissa länder.... Men om de beslagtar bilar bara för att man e mä å kör känns lite fel eller?
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Näe !!!

Det tycker jag är hur bra somhelst , skillnad på spansk polis med sitt korrekta handlande och våra egna fega snutar som knappt gjorde något åt canonball då de körde i sverige sammtidigt som de straffar svensson för att ha kört i 125 å motorvägen , fegt och odugligt.

Varför har vi svenskar förtjänat att ha ett race där folk kör i 300 kmh på vägarna mitt bland vanliga trafikanter när vi själva inte får åka mer än 110 ? tycker att våra poliser skulleskydda oss mot canonball - särskilt som de gillar att skydda oss mot oss själva.

skitsamma om spansk lag tillåter beslagtagande , extrema situationer kan kräva extrema handlingar.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
skillnaden e kanske också den att den svenska polisen inte har bilar som kommer ikapp eller dugliga förare som vågar?

om vi förutsätter att de kört som svin så e det ok att de tar bilarna.. å ja kanske även om de itne gjort det just då för de lär väll göra det runt knuten.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag tror inte att svensk polis lider av varken brist på hästkrafter eller kompetens. Snarare är det svensk lagstiftning som är tandlös och inte ger utrymme för att beslagta en bil på det viset.

Inte ens vid rattfylla eller liknande brott kan polisen beslagta ett fordon, inte ens under tiden föraren nyktrar till. Katastrof!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Det borde tillåtas hårdare tag helt klart. Såg på nån dokumentär att fångarna tycker det är otrevligt i fängelset....
ÄR DET INTE SÅ DET SKA VA???

Jäkla daltande....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.