|
|
|
|---|---|
| Finns dessa att köpa på BMW? Fälg från -89 | |
|
Menar du magnesiumskovlarna? Ja, de finns att köpa, men de är inte gratis precis....(ca 1200 kr/st för "stjärnskovlarna" och ca 2000 kr/hjul för de tredelade "turbinskovlarna" på de tidiga M5 E34) Menar du själva BMW-märket (det runda klistermärket), så finns de också att köpa. De är inte så dyra (ca 40 kr/st) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag tror nog att det är som du benämner dem "magnesiumkolvarna" de små kapslarna (kopparna) i mitten. Är de så dyra, finns inget replica el. dyl. | |
| Eftersom du säger "de små kapslarna" som kan jag inte tänka mig att du menar skovlarna och då fattar jag faktiskt inte VAD du menar. :) Om det är -89:ans fälgar så är det ju "turbinerna" och de är nästan heltäckande och kan definitivt inte kallas små. :D | |
|
Här är lite bilder Yoko: Länk vilken del menar du?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Menar du mittkoppen av de tredelade skovlarna? Dvs. den lilla navkapseln med det centrala BMW-emblemet på, som håller fast skovlarna och den större "navkapseln"? De kostar ca 400kr/st hos BMW. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag hittade i Autopower denna annons: "17" M5 E34 fälgar Utan kapslar, 4 st 8½ X 17 utan däck. 2000,- för alla fyra, skickas mot förskottsbetalning." Jag får nog bättre kolla upp vilka han menar, han har tyvärr inga kort på dem. |
|
|
Då är det säkerligen bara själva fälgarna! Det finns som sagt två varianter av kapslar till dessa fälgar. Oavsett vilken version det är, kostar nya kapslar minst 1100kr/hjul.... Personligen skulle jag leta efter en uppsättning fälgar som är kompletta! De är ofta inte så dyra begagnade som de kanske borde vara med tanke på att de är smidda och har navkapsel i magnesium. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Enligt den annonstexten tolkar jag det som att skovlarna saknas. Med andra ord blir priset för kompletta fälgar 8-10.000:-. Dessa delar finns inte som piratdel utan tycker du att nya är för dyrt så blir det till att leta second hand. Och de växer inte på träd på begagnatmarknaden, kan jag säga. | |
|
Ok, tack fär hjälpen! |
|
| Sorry om detta inte hör hit men jag har en 3,6:a som har dom där M-system II. Bilen är tillverkad 7/91 men ibruktagen 9/93. Tror ni dom där orginal eller är dom bytta efteråt? | |
|
Det är inte original, garanterat bytta efteråt. 7/91 var inte 3,8 produktionen i gång riktigt heller, det tillverkades bara en M5 3,8 den månaden - den allra första av dem (GD62000 tror jag det var). Har man en 3.6:a tillverkad 11-12/91 eller senare är det teoretiskt möjligt, men jag tvivlar på att någon 3,6:a beställts särskilt med såna hjul från fabrik. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Enligt texten på länken GasarMagnus hänvisar, kan man ju se på skoveln om det är original eller inte. Den ska peka framåt enligt texten. | |
|
Hmm, då tänker du nog på om fälgen är BMW eller en kopia, det vi talar om är om den fälgtypen var original till ufo777s bil, alltså original i meningen fabriksmonterad. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Jag tänkte oxå i de banorna efteråt, men om de inte var fabriksmonterat vilka var original då? | |
|
Den äldre sorten, alltså den med turbin, M-system I. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.