|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 525 -88 som c-låset har gått sönder på och dessutom har jag vridit åt båda håll med nyckeln så nu har det börjat lysa en liten röd lampa vid framrutan och det verkar som att den har gått i något stöldläge. Jag har provat bryta ut rutan och dra upp låsknappen med hjälp av en svetspinne men det verkar som om den sitter ännu hårdare åt nu när den lilla lampan lyser. Min fråga är då, kan man avaktivera stöldläget på något sätt genom att vrida nyckeln mer åt något håll eller kan man få upp låset på något mera sätt? Rotax Power Rules | |
| Har du originallarm på bilen? Det sitter nämligen en röd liten lampa i framkant på det stora luftutblåset på instrumentpanelen som lyser när det är aktiverat. Larmet aktiveras m.h.a. nyckeln när du deadlockar bilen dvs när du vrider nyckeln ett extra kvarts varv när du låser. Detta innebär också att det inte går att öppna dörrarna inifrån utan att du måste låsa upp bilen igen för att kunna öppna dörrarna. Deadlock i sig har inget med larmet att göra, men larmet aktiveras först i deadlock läge via nyckeln, använder man fjärren så aktiveras det via låsknappen. Det finns ett antal sätt att komma in i en deadlockad bil, sök på forumet för mer info. | |
|
Har försökt men att vrida ett kvarts varv till åt det öpnande hållet samtidigt som jag har hållit ut handtaget men låspinnarna rörs endast minimalt. Detta gör jag på passagerarsidan, kan tillägga att förarsidan har aldrig gått att låsa upp så länge jag har haft bilen däremot så går det att låsa på den sidan men det är tvärpall om man ska vrida åt öppningshållet. ska leta vidare på forumet men om det är någon som har bra förslag så skriv gärna. Rotax Power Rules |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.