|
|
|
|---|---|
|
Måste ha extraljus, ska börja med en sån här (fjantig) liten ramp med 4 små blå få om det svarar mot mina krav (tvivlar dock). Till problemet, min bil har batteriet under baksätet (eller nåt) så jag undrar om man måste dra ström ända därifrån eller om det går ta nånstans närmare? Mot bakre vänstra hörnet av motorrummet (sett ur färdriktning) så finns en liten plastkopp med ett rött + på (sitter just ovanför bromsservon), kan man koppla in sig där? Hur har ni andra gjort? Fattar inte att de kunde göra en så fin bil med så uruselt lyse... | |
|
Hejsan, gjorde detta ingrepp förra helgen på en 525 e34. Du bara pillar loss plastkåpan som sitter runt pluspolen i motorrummet. Den sitter med snäppfästen. Det svåraste var att få loss fästet under då det är gjort för att trycka in så det släpper. Men det går, dock jäkligt trångt. Under där sitter pluskabeln fäst med mutter till polen. Bara att lossa på den och lägga en kabelsko bakom. Var försiktig med plastkåpan så du inte knäcker den bara, kändes inte som det var jätte bra kvalitet på den. Har du fler frågor så bara hojta till. Andreas |
|
|
Tackar för det, perfekt att få bekräfta när man inte direkt är nån elektriker. Ang. plastkåpan så är min redan sådär lagomt defekt så den är lätt att ta lös å sätta dit, men sitter ändå fast. ;) |
|
|
Jag pratar om kåpan under, INTE det lilla locket med + tecknet på. Kanske bäst att förtydliga så det inte uppstår några konstigheter. Andreas |
|
|
Annars kan du koppla direkt på generatorn,så gjorde jag på min. Glöm bara inte koppla ifrån batteriet,vare sig du kopplar där eller på + polen "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Hur stor generator har min bil? Pallar den 720w extraljus? 4x55w (liten ramp) + 3x170w. |
|
|
Tror nästan att du kan skippa fjutt-rampen om du har IPF/PIAA 170w lampor, eller vad tror du? Förmodligen sitter det en 90A generator i bilen. Har själv på min bil original helljuset 2*100w ex-ljus 3*130w,Hella 3000, det lyser fullt tillräckligt /Mats |
|
|
Jo det tror nästan jag med, men frågan var om den orkar med det? Sen har mitt vänstra helljus slocknat, lampan är hel och jag har rengjort kontakerna från ärja...nån idé? Sitter dom på separata reläer å vart hittar jag isåfall dessa? |
|
|
Kolla även kontaktstycket till lamphållaren (om det inte var det du gjorde). Det finns en LKM i din bil, sök på detta så hittar du mer info om typfelet i den. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.