|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Jag vill bara tillägga att jag ÄLSKAR min E30. ibland känner jag att jag bara måste ut och ta hand om den litte.. köra en sväng eller bara pysla om den.. jag e kanske CP men jag min E30 'är fan värd varje peng ja la uttt på den :) | |
|
Måste hålla med dig Axel_E30! Varje gång jag kör min bil så känner jag bara att jag inte kan varken sälja eller skaffa mig en annan då den känns så himla bra.. (än fast allt är långt ifrån perfekt i den) men det är just det att min E34 känns så himla välbyggd ifrån grunden..! Min far bara häpna när vi hissa min bil på ena sidan fram över hur pass vridstyva BMW är!! Hissa vi vänster fram så lyftes ju hela sidan och bilen.. inte som på en Kass volvo då knappt n åmera hänger med!! Jag kommer då åka BMW så länge jag har körkort! För en resa är mera än bara transport! ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
När grabben skaffade sin gamla -84:a 320i så blev jag frälst direkt. Kan man få ut en sådan körglädje i en snart 20 är gamal bil hur är då de nyare modellerna. Inköpet i Juni av min 523:a besannade helt min undran. BMW är en fantastisk bil. Allt är så jäkla genomtänkt...kvalitet K-Jörgen |
|
|
Kvalite vinner i längden! Länk |
|
|
Hejsan. Jag har haft 37 olika bilar av massa olika modeller. Och jag trodde inte att jag skulle fastna för ett märke nån gång. Men jag fann att BMW var som byggd för just mig. Jag sitter perfekt, perfekt körkänsla o s v. Men det är ju för mig. Men det är i alla fall min åsikt. Och jag har alltid haft ganska vid syn på vilken sorts bil jag ska ha. Det är typ bara amerikanskt och GOLF jag absolut INTE vill ha. Men nu sitter jag bakom ratten på en BMW, visserligen gammal. Men den är trevligare och betydligt mer allsidig än nån av alla andra bilar jag haft. Så mitt val sitter nog fast på BMW, gärna 5 serien. =) MVH Morgan. Länk |
|
Satan22 |
finns ju bara ett svar på frågan "varför BMW?" VARFÖR INTE ???? PS. har ni sätt den där kinder ägg reklamen , det där med "allt i ett" ... det e ungefär samma sak med BMW , allt i ett . |
|
Sant eller usant? -En bekjent av meg er lærling på et Volvo verksted. En fyr som jobber der har angivelig "jævlig peiling på bil," og han har sagt at toppen på bmw-motorene er dårlige - toppen går til h* når det er kaldt. (Ikke akkurat en billig affære). Stemmer dette?? Denne påstanden ble ytret da jeg fortalte at jeg tittet på en E39 523iA for et halvt år siden - så jeg antar at det er M52-motoren det (angivelig) gjelder.. I dag sa en fyr (kille) på jobben det samme: Toppen på motoren går sönder på BMW. Er dette en passende beskrivelse av bmw, og gjelder det isåfall E46? Noen som vet? (Ta utgangspunkt i at bilen har riktig olje etc). |
|
|
Alla bilar har svaga länkar. Saab har sina växellådor, volvo har även dom ett flertal o s v. Det är bara att välja vilket fel man står ut med. Och jag tror dock inte att en välskött bmw har några större problem med topparna. Men jag kan ha fel. MVH Morgan. Länk |
|
|
jag har då aldrig hört nån som fått problem med toppen... utom de som kanske har vanvårdat de!! En kompis fick sin topp knäckt då hans mor körde bilen alldeles för varmt!! Men det har ju inget med att bilen är dålig i sig att göra! Sen så Är toppen oftast den svaga länken när man hör de som trimmar motorer.. men då är de ju uppe i en härrans massa hästar med.. så det går ju inte jämnföra med Saabs växelådor osv.. för där det mycket större problem... ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Fördomar lever vidare kring alla märken. BMW-entusiasterna har fördomar kring alla andra märken än BMW. Biltillverkare är inte statiska. Det sker en kontinuerlig utveckling. SAAB har haft problem med sina växellådor. Idag är inte problemen nämnvärda. Alfa Romeo hade stora problem med rost på 70- och 80-talet och fortfarande hävdar många att AR än idag rostar som få. BMW HAR haft problem med topplock. Fast idag är problemen ur världen och topplocken spricker inte på nutida bilar. Däremot verkar BMW:s rostskydd vara sämre än på nya Alfor. Som sagt, biltillverkarna är dynamiska. Allt är inte vad det en gång varit. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Vad jag förstått så var det framförallt på 60-70-talen som BMW hade problem med topplocken. (Om man bortser från M20-topparna som tenderar att gå åt skogen vid turbokonverteringar) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
nofx16: Det var mycket riktigt längesedan BMW hade problem med topplocken men hos de ickefrälsta anses BMW fortfarande lida av grava problem med topplocken. Precis som BMW-entusiasterna hävdar att Alfor rostar och Fordar ryker blått... "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
bjoerck, Mjaa...man ska skilja på en BMW-entusiast och en INSNÖAD BMW-entusiast. Jag anser mig tillhöra den förstnämnda skaran vilket innebär att jag sätter BMW högst upp på listan, men anser att det finns andra bilmärken som delvis tilltalar mig/kan bygga bra bilar. Är man insnöad så kan/vill man inte acceptera dessa faktum... Så tycker jag. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Okej, vi kan kalla dem märkesfanatiker istället. Ofta trångsynta individer som vägrar lyfta blicken. Själv anser jag mig vara bilentusiast. BMW är ett bra märke men det finns så mycket mer att uppleva än bara just BMW. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Jag säger bara PRECITION! Svårt att beskriva känslan... men det är väl en smakfråga som allt annat ;-) |
|
|
Sen ska vi ju i absolut inte glömma BMW:s motorer.. de och väghållningen är väl de främsta faktorerna för mig val av BMW iaf!! Speciellt så är jag R6 fanatiker =) Tycker raka 6or är det underbaraste som kan apteras i en bil! ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Vadå att saab har HAFT problem med växellådorna??? Dom har precis lika stora problem nu. Jag jobbar på saab, så jag har märkt det. Jag trodde också att det var bättre nu, men jag hade fel. Nog kan man titta på andra bilar, men man väljer ju den som passar en bäst. Och ska jag välja mina favoriter så är det helt klart BMW och honda. MVH Morgan. Länk |
|
|
Ofte er det vel slik at folk gjør en liten "undersøkning" om hva andre tycker om, også gjør de seg opp en mening ut av det. (Basert på feil fakta). Jeg synes man bør finne sin egen smak, og bedømme etter eget hode før man tar andres meninger om biler etc. i betrakning. Jeg tror at hvilket merke folk liker/gillar, avhenger av hvilke biler vennene deres skaffer seg først. I noen kretser skal det lissom være riskokere (= anti-bmw). Og bmw er "pakkis-bil." Et dårlig argument jeg hører ofte (selvom det kanskje er noe sant, men hva så?). Dette er neppe tenkt ut av vedkommende selv, men en innlært anti-holdning. Ettersom jeg synes det er tråkig at andre folk skal se ned på bmw, skal jeg være objektiv mot andre merker selv, og ikke uttale meg om ting jeg bare har hørt fra andre og ikke har greie på. Jeg er dessuten glad for at ikke -alle- kjører samme merke. Hva slags image synes dere bmw uttrykker? Har bmw (haft) problem med "pakkis-image" i Sverige? |
|
|
Morten M, här där jag bor iaf så får man ju hör att man kör Black Mans Wehicle så.. det du menar? verkar tydligen vara ett utbrett begrepp i sånna fall! Sen ska man ju självklart skaffa sig en egen uppfattning.. men hade det inte varit för en BMW "fräslt" kompis till mig så hade jag inte åkt BMW idag... Så visst ska man lyssna på sina kompisar.. nu ångrar jag dock mig att jag inte köpte mig en nyare BMW.. men men.. med lite tur så kan jag ändra på det snart =) Det stora för mig när jag jämnförde BMW:n och Audi emot främst de svenska märkena var att BMW var ju så fruktansvärt mycket mera bil för varje peng! Vällbyggt gediget, roliga att köra! Otrolig känsla i allt! Sånt värderar jag otroligt högt i en bil! å som sagt.. hade jag lyssnat på min familj som oftast agerar närmsta rådgivare så hade det inte blivit nån BMW då de är så dyra!! Men faktum är ju att de absolut inte är dyrare än nått annat märke! snarare tvärs om då de har mycket bättre grejer! Så BMW känns självklart nu mera på gå parkeringen =) ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
hellonasty |
Personligen blir jag bara mindre och mindre nöjd med min 328:a...till min stora besvikelse då jag hyser mkt stor tillgivenhet till både modellen och märket... Hoppas bilen övertygar mig men... den känns inte prisvärd, inte genomtänkt, nästan lite "fuskbyggd" med många små iof meningslösa detaljer som jag ändå tycker kunde gjorts bättre om man lagt ner lite energi på dem, bränsletörstig, knepig växellåda, stötig, otrevlig styrning, dålig utrustningnivå, ojämt drag etc. Skäms nästan över att säga det men polarns 850 T5 kändes behagligare på nästan alla punkter förutom att inredningen var Volvo plastik och smäckig. Jag hade väntat mig mer av BMW helt enkelt |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.