AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
530

Prisbild 328 C

Vo
8
Volvo945
320Xd Touring -11
Hallå alla!!

Jag letar efter en 328 Coupe, E36.

Blir fundersam över prisbilden på dessa bilar, det är ju gigantiska prisvariationer på dessa bilar... Från 70 tusen o uppåt (har sett bilar för 120' som mest) för bilar med ungefär samma utrustning år och miltal.

Kan nån förklara varför det skiljer såå mycket?

It's not speed that kills. It's the sudden stop!
Ett riktpris för en 96-97:a med 12-15kmil med det viktigaste (metallic, klima, farthållare, sportstolar) och dokumenterad service och historik bör kunna köpas för mellan 75-85kkr beroende på utrustningsnivå, skick, import eller ej.

När priserna börjar ligga över 100kkr på privatannonser är det vanligt att säljaren skriver saker som "värsting stereo", "nyservad för 10kkr", "fälgarna kostade 40lakan", "stylad för Xkkr" dvs att säljaren gör vad denne kan för att kunna få igen pengarna han lagt på bilen.

Mao en sann optimist med emotionella känslor för bilen som i de allra flesta fall blir tvungen att sänka priset till marknadsvärde om han/hon vill få den såld :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Volvo945: Maila mig om du är intresserad av min.
Bilder finns på: Länk

MVH // Harris
De snorbilligaste är givetvis nyskruvade direktimport eller rostangripna runt skärmarna mm.. skall man ha en fräsch kostar det alltid lika extra, vilket ofta lönar sig när man märker att utgifterna för den som verkade billig blir dyr.

Innan jag köpte min letade jag först i den undre klassen.
Nästan alla var rostiga vid skärmkanterna, eller halvskramliga med skum bakgrund.

Till slut hittar man sin pärla, oftast lite dyrare men värd varenda öre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.