AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
569

Tyskens skyltar behöver jag dom?

Hej

Har försökt läsa det mesta skrivet om "skyltar", sitter nere i Frankfurt nu och skall köpa en bil nu pa fredag av en privatperson...

är detta riktigt?
1 att jag köper bilen, ägaren skruvar av sina skyltar (eller maste jag lämna in dom vid zulazongstalle?) hon ger mig nycklar o brief jag gar till zulazongstalle och lämnar in brief och köper därefter röda exportskyltar? knallar tillbaka skruvar pa dom och kor bort igen till zulazongstalle och visar upp bilen sa att jag far nrplat plaketten?

Är detta en bra metod att fixa allt pa?

ägaren vill lana ut sina skyltar till mig men da maste jag fixa ngn bilförsakring säger hon samt skriva pa ngt papper om att hon är oskyldig om jag smäller....lite för krangligt..jag menar hur far man tag ma en bilförsäkring här nere....

super tacksam för svar

mv
Peter
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ta med dig ägare till Zulassung, och där köper du Röda Export skyltar. Hennes skyltar kan du glöma.

Visst kan du Låna hennes skyltar, men som sagt så måste du fixa en försäkring, så det kan bli krångligare. Sedan får du garanterat skriva på att det är du som kör bilen, ifall du blir fotat av någon radar, alt smäller..
Ok...

Ägaren maste alltsa följa med till Zulasungstalle...? Funkar det inte annars..? jag skulle även fa ngt papper som hette KFZ-Schein av ägaren när vi gör upp affären..

mvh
Peter
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det underlättar nåt vansinnigt för dig med ägarinnan på Zulassungstelle. Köp röda skyltar och trafikförsäkringen (tyvärr finns ingen halvförsäkring), kostar ~150 €.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.