|
|
|
|---|---|
|
Varför kan jag inte framspola låtar med rattknapparna när jag lyssnar på CD?? Håller jag knappen intryckt så bläddrar den bara vidare till nästa låt osv. När jag lyssnar på radio är det tvärtom...där söker han efter stationer när jag trycker på pilknapparna istället för att bläddra mellan lagrade radiostationer...varför är det så?? Jag har för mig att det inte var så innan på bilen...är det en programeringsgrej detta?? Har en orginalstereo med navigator/TV. | |
| Finns det inte en knapp eller funktion typ "man/auto" som kan aktiveras... Eller är jag ute och cyklar? | |
|
Vilken bil gäller det?? På E39: tryck in "m" på radion (ovan för volymratten) Ett "m" tänds i displayen nu är det manuell sökning ( med pilar på radion eller i ratten) på såväl radio,kasett som CD/CD-växlare , m försvinner efter ca 10 sek om du inte gör nåt.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Är det inte så att om du håller inne knappen länge så börjar stereon snabbspola? Ett kortare tryck gör att den hoppar fram ett steg i låtlistan? |
|
|
På E39 Business är det "M"-knappen som gäller, som beskrivs ovan. FP |
|
| Nu har jag kollat på min E46 business, antingen använder jag "m"-knappen eller så (enklare) håller jag bara in riktningsknappen på ratten ett tag (ett par sekunder eller så) så börjar den snabbspola och slutar när knappen släpps. | |
|
Gammal tråd men... på E39 business måste man trycka in "m-knappen". Att hålla in riktningsknappen ett tag resulterar endast i att CD hoppar fram X antal låtar. Smått irriterande tycker jag, men men... ///M som i M52TUB25! |
|
|
Han har väl ingen "M"-knapp om han har navi/tv? Jag har det inte på min MKIII i alla fall? Jag håller bara in knappen på ratten en stund så spolar den, ett "M" dyker också upp i displayen i instrumentet efter en stund. |
|
|
Oh well, jag visste inte att knappen saknades i detta fall. Uppenbarligen måste man trycka in den om den finns i alla fall. I min saknas navi/TV men m-knapp finns... jag stör mig onekligen på att inte CDn kan manövereras ordentligt via ratten utan att man måste fingra på själva radiodelen. De kunde gott ha implementerat funktionen med långt/kort tryck på ratten i alla modeller. Eller åtminstone satt ditt en "m-knapp" på ratten. Små saker kan irritera stort ibland. ;) ///M som i M52TUB25! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.