|
|
|
|---|---|
|
Her en E39. Knappsatserna på nyckeln är så utslitna att det har blivit hål. Kan man byta dessa smidigt. På BMW säger de att man måste beställa en ny nyckel. Pris ca 1500 kr....katastrof!!! Finns det andra alternativ??? | |
| Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Själva gummit går nog att byta ut, jag plockade isär en nyckel som fjärrfunktionen lade av på och gumman tog den med till sitt lödmicroskåp på jobbet för att kolla den innan jag beställde en ny, som jag fick göra. Så det gäller ju att hitta en lämplig dontor som är i bättre skick. Då de inte finns som reservdel Nyckeln kostade 1185 kr hos BMW har jag för mig. Jag jämnförde min trasig 9300 milsnyckel med en 20700 mils nyckel häromdan, fanns knappt några figurer kvar alls på långmilsnyckeln.Observera att täcklocket för batteribytesskruvarna INTE ingår i köp av ny nyckel !! koster nån femma snålt för en så pass dyr nyckel att den inte ens är komplett. Nycklar till MB kostar dubbelt så mycket för övrigt. ///MVH Hasso Länk |
| Anledningen till att Mercedes nycklar är så dyra är för att de är laserskurna eller är jag helt ute och cyklar? Jag vill minnas att någon skickade en insändare i någon tidning där svaret blev att tillverkningskostnaden för en MB nyckel är hög, men däremot är den också omöjlig att kopiera. Skitsnack från marknadspersonen som uttalade sig kanske? Annars verkar de flesta märken ligga runt 1000-1500 för en ny nyckel. | |
| Audi tog 150kr för en ny huvudnyckel, visserligen utan fjärr, men billigt ändå. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag betalade 1000 kr för ett kodad låscylindinder och nyckel till vår 190-88 tyckte det osså var dyrt :)) Kunde ta ur nyckeln ur låset när bilen gick :) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.