|
|
|
|---|---|
|
Någon som har tips på varför min 320 -88 Touring går ojämt. Den går liksom på "varannan cylinder". "Spottar å fräser" och är svårstartad. Jag har bytt topp på den men den har gått lite grand efter det. Å då gick den ju bra. Men så har den stått still hela sommaren och nu går den som en "potta skit". Snälla ge mig tips!!! Mvh jocke.o@brandtbil.se En gång BMW.Alltid BMW | |
| Tjena! Har du kollat alla tändelar. Lr kamremen som kan ha flyttat sej. MVH D. | |
|
Kolla lamdasonden....du ska ha ett värde som varierar mellan 0-1 volt när motorn är varm på den svarta kabeln av dom 4 som finns..... /M |
|
|
Kan verkligen K-remmen flytta sig? Hoppar den över en kugg då eller? Jag kör på NGK Z6GR5A stift. Är det rätt stift tro? Jag vet inte om jag fått riktigt tätt i "plåtröret" som sitter under insprutningen ner i blocket (vevhusvent. tror ja de e`). Kan de dra tjuvluft där så att den går taskigt? mvh XIIIM-Jocke En gång BMW.Alltid BMW |
|
|
Har liknande problem med min 325a. Har åxå nyligen bytt topp... Den går ojämt på tomgång å är ryckig upp till ca 1700 varv, sen går den fint tills man kommer till 5000 - 5500 varv, då blir den lite orolig igen... Nån förresten som har en aning om vilket ohm-värde tändkablarna ska ha? |
|
|
Som djkpg säger: kolla tänddelar. Det kan ha lagt sig fukt nån stans, elle så är det nån snabel som inte är riktigt dit tryckt... ...hade det lustiga felet på en v#lvo, den spotta och fräste på låga varv, visade sig att det var tändkabeln från tändspolen som inte riktigt satt fast... Antar att du kollat så inte "hålen" för stiften har vatten i sig... /Niklas |
|
|
Ja alla tändkablarna e kollade så att dom sitter ordentligt. Skall man höra bränslepumpen när man slår på tändningen aldeles innan start? mvh XIIIM-Jocke En gång BMW.nästan Alltid BMW |
|
|
Här är dom saker jag bytte innan jag fick ordning på min tomgång. * Fördelarlock / Rotor (såg riktigt risiga ut) * Lambdasond (förmodligen trasig då jag inte fick den o lambdastyra) * Vevhusventilationsslangen mellan ventilkåpa -> insug (den här va torr som fnöske och tror jag gjorde mest skillnad) * Nya stift (NGK Z6GR5A) * Luftbälgen mellan luftmängsmätare -> Spjällhus |
|
|
Har samma problem med min E30 -89. Ibland går den ojämnt (som om den inte går på alla cylindrar), men oftast så går den bra. Samtidigt har jag ibland startproblem. Bilen startar alltid, men inte på första försöket. Jag har bytt slang till vevhusventilationen & till bränsletrycksregulatorn. Enligt Hayens reparationshandbok finns en del att kontrollera som har med dessa fel att göra. Än så länge har jag dock inte kontrollerat allt det ordentligt. Det som jag tror är problemet är att förpumpen i tanken börjar bli dålig. Vad tror ni om min teori? |
|
|
Ser nu att tråden var ganska gammal. Det finns säkert relevant info i tråden ändå. Att bero på tidigare inlägg så uppkom åtminstone problemet med tidvis dålig tomgång då jag bytte topplocksbultarna (en i taget), men vet inte om det har med saken att göra. Tacksam för ideer om vad som är det troligaste problemet så att jag inte behöver gå igenom alla tänkbara problem, utan har något handfast att börja prova med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.