AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
679

byta bensinpumpen/givaren

Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Nu har jag tänkt att jag skulle byta bensinpumpen/givaren på Coupén för att bli av med det irriterande att tankmätaren slår mellan tom och full.

Vad jag kan läsa mig till i ETKn så är det samma i alla Z3or som inte är M.

Någon som vet om det går bra att stoppa i en M-pump/givare istället?

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tror att någon av extremisarna (Npe, Estorilmongo) har skrivit om detta i en annan tråd, men hinner inte leta just nu. Kan vara på trim forumet också..

Om jag minns rätt skall det inte vara några problem. M pumpen är starkare men för högt tryck är ju inte av nackdel vad jag vet.
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Jo, jag hade för mig en att det fanns en tråd om det och jag hade sökt på bensinpump men bättre sökord var bränslepump.

Det framgår dock inte i tråden att dom går att ersätta åt det hållet. Kraftigare pump verkar ju inte vara något problem, men är givaren och fysiska anslutningarna samma?

/Johan

Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Johan: fördelar?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Högre tryck = mer bensin när det behövs, tex vid trimning. Har inte Du bytt Din bränslepump Tomas??
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Fördelen med en bränslepump från ett M är att den nyaste med lägst mil på bildelsbasen är en sådan och den finns i Uppsala.

Jag tänkte köpa en begagnad pump/mätare så har jag två halvtaskiga att laborera med senare om det blir mer strul.

Det är inte de stora inkomsterna man blir rik på utan de små utgifterna. Fast det stämmer nog inte heller, mer troligt är att det är dom stora inkomsterna och små utgifterna som man blir rik på, fast vad vet jag ;-)

/Johan

Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Beijnoff: Du verkar ju ha ETK så du ser hur du ska göra men annars har jag vanliga bilder och lite text på min hemsida om du vill se hur jag gjorde.
www.snajdarn.se

/Magnus
Caspar: nej orginal pump. Asken övertalade mig att byta den till ny innan resan till Norge och ESS. Det är bara spridare som är bytta hos mig.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.