|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vad är det för skillnad på M3:orna som gått till USA jämfört med de vanliga? /Edvard | |
bonsai |
US modellen har 240 hk, |
BIMMER |
p.g.a av avgasreningen.... |
|
Hej! USA modellen av E-36 M3 är bara en look alike kopia av M3an vi har i Europa. Anledningen att jänkarna valde en annan modell var framför allt att att de behövde en bil som kunde säljas för ca $40 000. Europa modellen skulle ha kostat $60 000 i USA. Kolla den här länken, besvarar alla frågor om US och EURO M3. Länk Mvh, Mpilot |
|
|
Den har en egen variant av M52 motorn på 3,2 liter och 240hk. Ingen "äkta" ///M motor mao, men vass för att vara en M52. I E46:an sitter dock samma snurra som i de europeiska bilarna. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Piteå bon har nästan rätt M-50 är närmare , ingen alu motor, Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
Patrik |
Jag har hört att M3:an i US bara har 333 hästar mott 343 i Europa. En sak är klart, och det är att jag är glad över mina 343... M3 -01 |
| Va??? AC Schnitzers BMW M52-motor är också 3.2L /240 HK. Hm, var ligger likheten? | |
|
Hm , tror faktiskt att det är en M-50 dom har ,tror det var det på jubileums compacten , problemet med M-52 är blocket , inga stålfoder , dyrt att förstora en sådan , Sen effekten på USA motorer , dom har en luft pump som tar kraft Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.