AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.542

Fotad av radar kamera i Tyskland ?

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Tja
Var ner och hjälpte till med lite import i helgen, och blev fotat av automatisk radar med min Sv.Reggad bil..
Någon som blivit det ? och fått hem det ?
Körd typ 70 på 50 väg.. Pris på böter i tyskland ?

Fick en bild tagen på väg ner till Nürburgring förra sommaren. Bilen var svenskreggade, och brottet var nog 15-20 km för fort. Jag har inte fått något, så du får nog inget heller.
Jag fick böter hemskickat men sket i betala. vad ska dom göra!!!

blev stoppad av polisen i tyskland efter det men dom nämde inget om det.

inget at oroa sig för
Även jag blev fotad men såg aldrig något efter detta.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
jaha, låter ju bra..

Jag slog ju en Hole in One förra veckan, så vinden kanske vänt ;)

Den som lever får väl se...
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
jag blev stoppad av trafikpolisen för att kört 90 km för fort på 120 väg förra året har inte fått nått böter än .
Blev fotad det kom böter hem på den stora summan 10 euro betalade för att undvika framtida ev problem.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Blev fotad, ca 60km/h för fort på 100 väg. Har inte hört något. Körde svenskreggat.

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Så du blev plåtad Jörgen;)
Har själv blivit fotad ca 3ggr, och ingen lapp i lådan än. En av dem var en tyskreggad hyrbil nu i juni På den fick jag en avgift på 25 euro för att Hertz hade vidarebefodrat uppgifter på hyrestagare, men ingen bot (än). Det lär inte dyka upp något för dig heller.

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Tja Patric, ja du vet du det är, bråttom till färgar.
Sedan brukar jag inte åka vis Sassnitz så ofta, så jag stog på lite extra. Måste ju hinna fylla bilen med dryck innan man lämnar det förlovade landet.

Ja, som det verkar, så slipper man det. Undra vad jag ska göra med de pengar jag just "tjänade" ;)

/Jörgen
buffy11:
Om du blivit stannad för att ha kört för fort i tyskland så har polisen inte låtit dig åka vidare med bara en "böteslapp". Den tyska polisen kräver dig på kontant betalning om du kört för fort.
Således har du dåligt minne eller mytoman.
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
du lilla vän kallar du mig för mytoman "haha" synd att jag slänge lappen annars hadde du fått sett den klart att dom släpte mig varför skulle dom inte, i tullen fick jag betala innan jag fick köra på båten när jag hadde för gamla skyltar på bilen men det var en annan gång jag var nere i tyskland.
Har också åkt på forkörning samt körning utan bälte några gånger i Tyskland. De har alltid utan undantag krävt kontant betalning på plats.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Dom tar inte kort?? Har alltid kört igenom Tyskland i hopp om att dom tar kort...

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Rolex
Jag har fått böteslapp med mig i bilen och dom frågade inte ens om betalning direkt,iof 15år sedan jag fick böter där så det kan ju ha ändrats eller så kan det också komma sig av jag är dubbel medborgare i SV/TY och har en fast adress i Tyskland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.