AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.680

Kia Opirus?

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Vet att detta är ett BMW-forum men måste bara berätta om en bil jag testat, hade hemma den för en helg inför en TV-inspelning, iaf så är det en sprillans ny Kia Opirus. Har bara sålts 4 st detta år i Sverige så udda är den, folk vänder sig om och kollar om nästan 99% tror att det är en Merca! Visst motorn var seg ( V6 3,5 l 203 hk) men vilket detaljarbete! Kia har verkligen ryckt upp sig och jag har åkt i bla a BMW 7-serie, S-Class och denna bil kan verkligen hävda sig med sådana bilar, ljudlös komfort och då menar jag det, bra kvalitet, snygg design! Vilken Bil! Stor är den då den är ungefär lika stor som en S-Class, priset ligger också under dessa bilar med ett pris från 395000kr. Visst är det en Kia med ändå, man får ju så mkt bil för pengarna.
All utrustning är standard! bla a Navi (VDO Dayton), Skinn, Elstolar (reglagen kopierade från Mercedes),Backvarningssystem + MKT MKT mer!
Bilen ser ju mer tysk än koreansk. Fronten är som tagen från nya Mercedes E-Classen och baken från Lincoln Town Car!
Väghållningen är bra då jag testat den på bana, accelerationen går segt pga den svaga motorn, men greppet, chassit är bra!
väldigt skön åk-komfort!
Definitivt ett bra lyxbilsval!

Bilder:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Elstolsreglagen (kopierat från Mercedes) Länk
Interiör: Länk
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
FUL!

------
Länk
Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Ser ut som en blandning av Chrysler och MB i mina ögon!Det finns säkert många som gillar den.
/A
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Mitt val faller istället på en snikutrustad 530d. Den där var ju grotesk!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Cyklar hellre än att stationera mig i den där vedervärdiga skapelsen! Fy fabian så ful!

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
AP-ful skulle man kunna säga!

/Lazze
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hade Chrystler eller MB eller en lite mera respektabel tillverkare gett ut bilen så hade den säkerligen blivit en hit direkt... och alla hade varit lite lätt lyriska om hur snygg den är....

Men nu är det en KIA och oavsett hur bra den än är så är det inte nog eftersom det står KIA på den...

Det finns bara två anledningar till varför man köper en bil i det segmentet, lyx och status...

Men jag gillar bilen... men jag tror ändå att den kommer att floppa...

som sagt det skulle ha stått LEXUS på den eller något...

4 Cylindrar är 2 för lite!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Om de ändå hade haft den goda smaken att ge bilen ett eget utseende istället för att kopiera ett antal olika bilars detaljer. Nu känns det ju bara som en merca-kopia till lågpris och det låter inte som nått framgångsrecept i mina öron. Att jag sedan tycker att den är ful spelar nog mindre roll. Skulle man tvunget kopiera något kunde man ju välja nån klassisk bilmodell att inspirieras av istället för nån modern jänkare och mercedes e-klass.

//Magnus

Höll nästan på att skicka den till Mercedes "Varför måste dom.."-galleri, innan du sa att det var en Kia.
Pris? JA Hållbarhet? NEJ Körglädje? NEJ Andrahandsvärde? NEJ Status? NEJ
Det finns en anledning till att ingen vill ha en Kia...Dåliga bilar!
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
sån skitful skapelse borde inte få importeras,

Zaharald
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.