|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Vilken film? | |
|
Bäckis: Jag på Strippen med er, med min bil, skulle väl ungefär gå lika bra som du med din Stripp-bil, på bana med mig.......... =) ? Eller..? Går liksom inte att jämföra, men jag ska köra en tid med den iaf, så vi ser. Hoppas du kommer o kör lite bana med din sen... Vore riktigt skoj! BBB: Här regnar det fan konstant nu. Men hoppas i helgen iaf... Kanske åker på Lazzat då. Inte så kul dock att köra 402 m med 19 tummare... Men men... Får väl göra det då så att folk blir nöjda! Hoppas att man får med sig div folk härifrån sen till Gelleråsen, med 402 meters-bilar... He he heee... Mvh Kimmo. |
|
|
Eftersom vi inte har nått intresse av banåkning så får du nog tyvärr inte se någon av våra bilar där. Men du får gärna åka mot supran som vi har byggt motorn till:) Nej åk till tullinge, vore kul att se en slutfart. En bra tid blir svårt med 19" |
|
|
Vi har ju sålt båda busisarna, så det blir svårt. Vi ska bara vara publik på Tullinge. Vilka banor har du kört på, och vilka tider? Rickardsson ska köra en hel del med Supran nästa sommar, och då skulle det vara kul att kunna jämföra. Har har Öhlinsben runt om och motorn är ju bara 200cc mindre än i M-coupen, så du borde vara lite snabbare än den gamla turbopråmen med centrifugalarn :-) Mvh Länk |
|
|
Hur kommer det sig att ni inte har nåt intresse för Bankörning/gata egentligen..? Fan ni lägger ju ut stora pengar på att bygga snabba bilar, är det verkligen så kul att bara sitta o plöja 402 meter hela tiden..? Jag som älskar att köra, speciellt på kurvig väg, o "ute" på vanliga vägar, skulle personligen inte lägga mycket pengar på en bil, om jag inte kunde åka med den "normalt" så att säga... Det är det som e grejen, med en M-Coupe t e x, Man bygger inte en strippbil av en sån, kostar mer än det smakar... Tyvärr. Är faktiskt inte heller det minsta intresserad av en massa tider.. .Egentligen. Men visst, skulle vara kul att få en tid på den i helgen, eller i allmänhet på 402 meter, men det är liksom inte mitt mål med bygget... Har helt andra mål med min bil. Den ska gå att köra hårt på gatan, på bana, och även kanske då på Stripp... Kanske. Men tufft när man har 356 mm skivor bak med 4 kolvsok o 19´ att få en bra tid kanske... Men men. Sko köra den iaf. Vad är gjort med Supran då? Öhlinare... Hmm... Tja, dom e väl si sådär... Rätt bra faktiskt. Lever tyvärr mycket på namn, rykte. Men det är bra grejjor oxå. Finns bättre dock. Fast nu var ju den här tråden om Kompressorer egentligen... Centrifugal... Men som sagt, det är ju upp till var och en vad man vill uppnå. Stripp = Centrifugal... Njaeeee... Gata/Bana = Centrifugal... Javisst, varför inte??? Men men... Turbo är ju absolut inga fel heller. Absolut inte. Beror ju på VAD man bygger bilen till... Som jag sagt förut. Mvh Kimmo. |
|
|
Vad jag fattade det som så var inte Bäckis ute efter att få reda på om din bil var byggd för att gå på stripp eller bana. Han ville ju att du skulle bevisa hur mycket effekt du har i den med de modifieringar som du pratar så gott om, till exempel centrifugalkompressorn som denna tråden handlar om och sprutet SMT6 som du "rosat" här på forumet! |
|
|
Jag trodde inte heller det var roligt att köra på strippen. Men jag blev biten från första gången. Folk som inte provat förstår nog inte hur roligt det kan vara att åka rakt fram 402m. Jag har haft svinroligt med 525an på gatan hela den här sommaren. För en gatbil så behövs de inte bättre väghållning eller bromsar än det var i den... inte många bilar som har en suck ändå. Du verkar ju ha byggt din för bana, vilka banor har du kört på iår?Vart de nå bra tider? Mvh / Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.