|
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som använder samma fälgar till sina sommar-och vinterdäck? Hörde det häromdan av en kille som tydligen gillar sina fälgar så mycket att han varje vår o höst kränger om däcken på favoritfälgen.... Har aldrig hört nån gjort det förr men varför inte? $ | |
TobbeBMW |
Det är säkert så att vissa gör det, men om man gillar sina fälgar så mkt, varför inte köra med året runt däck o slippa bytena varje säsong :-) |
| köp ett sett till då | |
| en kompis hade en z3:a som han lade om däcken på inför varje säsong, han hade i och för sig en annan kompis som ägde en däck, + en balanseringsmaskin. annars kunde det blivit lite dyrt... | |
|
Har man kontakter med någon på gummiverkstad så kan man ju byta däck för några hundringar eller kanske gratis. Är väl inget konstigt att man då kör med samma fälg året runt. Man kanske inte vill åka med plåtisar på vintern..? |
|
| Jag gör så, kostar mig 500 spänn varje gång men det kan jag leva med. | |
|
Jag gör det inte själv, men varför inte... Som BMW320i ovan säger så är en 500ing inte sååå dyrt. Vill man ha fina alufälgar till vintern med så ska man ha dem väldigt många år innan det lönar sig att köpa dubbla uppsättningar. Gummigubbar överlag verkar ju vara väldigt måna om att göra såna här grejer svart med så man kan nog komma under 500ingen med. Gav 200kr för att byta till min saab häromveckan, då fick jag två plåtfälgar på köpet. Mvh micke |
|
| jag skojade bara med att kopa ett sett till. Dåckgubbarna (jag) år lika glada om man bara byter dåck på samma fälg det blir ju några kronor ändå å,r själv alergisk mot plåtisar på vintern så det är helt ockay tycker jag det är ju på vintern som man behöver bli lite glad och lysa upp tillvaron eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.