|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en 518 E28 -85 som är hemskt konstig. Ibland så går den hur bra som helst, helt perfekt. Men helt plötsligt så hoppar den över i det andra läget då den går oroligt på tomgång o får i allmänhet allt för mycket soppa. När den väl börjat gå dåligt så blir den inte bra förrän den fått stå still en stund. Man kan framkalla felet med att gasa fullt eller varva motorn, gasar man aldrig fullt eller håller sig på låga varv så går den bra hela tiden. Har provat att byta luftmängdmätare och tänddelar utan förändning. Behöver hjälp. | |
rsarits |
Glapp i tempgivaren till insprutet? |
|
Jag har svårt att tro att det är ett glapp när felet är så konsekvent. Men var sitter den tempgivaren? |
|
| kolla luftmängdmätarn den kan ha sotat igen så att luftspjället kärvar plocka loss mätarn och kolla spjället tryck på det med ett finger det ska gå lätt det får inte kärva någonting tryck fram och tillbaka ock känn efter så att de inte kärvar | |
|
Som jag skrev i första inlägget så har jag provat att byta LMM, men med samma resulatat tyvärr... Vad kan vara nästa steg. Styrboxen? Nån givare? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.