|
|
|
|---|---|
|
Har haft min fina 328 på annons ett litet tag nu men jag tycker att det har varit lite dålig respons, är det fel tid att sälja nu eller begär jag på tok för mycket för den? Länk | |
|
Jag tror du ligger ca 10kkr för högt. Sen är det aldrig en bra ide att skriva "inte prutbart" på en annons, det lär skrämma så gott som alla tänkbara bilspekulanter. Vid en perfekt affär skall ju både kund och försäljare bli nöjd, eller hur? Om du inte låter kunden få diskutera priset blir kunden sällan nöjd, oavsett hur fint objektet än lär vara. Sen är alltid stylade bilar lite speciella/personliga och därför tilltalar en mindre kategori köpare. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Vad har du att förlora på att laborera med priset? Du behöver inte sälja till ett annat pris än du bestämmer. Spontant känns priset som nämns i tidigare inlägg klart i överkant. /Simon |
|
|
Hej. Priser är ganska högt och genom att skriva att det inte är prutbart så har du skrämt iväg en och annan spekulant. E36 är ganska svårsålt just nu och det är en oerhörd konkurrens om köparna. De kan i princip välja och vraka hur de vill. Ett stort plus för din del är färgen. Finns inte så många silverfärgade till salu. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Ok jag får väl strunta i att skriva att det inte är prutbart i nästa annons, tycker bara att det är så irriterande med folk som sms:prutar, mail prutar osv, deras första ord är "vad är ditt sista pris" jag menar kom å titta på bilen istället innan ni vet om det finns något att pruta på. Uppskattar era råd, skriv gärna med om nu kommer på något. Mvh Stefan |
|
|
Förstår inte att det är så besvärligt med folk som prutar. Hur lång tid tar det att avfärda en oseriös köpare? 1-2 minuter? Det är väl bara att säga nej eller att priset kan diskuteras senare. Hellre att folk ringer/mailar och ger mer eller mindre seriösa bud än att det inte ringer någon alls tycker jag. Vad som är mer irriterande är folk som kommer och tittar och provkör och sedan kläcker något i stil med "Jag ska bara sälja min SAAB först, så köper jag bilen sen" |
|
|
BjörnB, du har inte råkat ut för de riktiga rötäggen antar jag....de är hemska verkligen. /Simon |
|
|
Har precis lagt ut min bil till försäljning, har haft den nu i över tre år... Undrar bara lite över era synpunkter på min annons, något jag kanske glömt som skulle vara utav intresse för en ev. spekulant !? Vad e bra/inte bra med annonsen och bilen som modell !? Länk: Länk vänl.../Staticmove |
|
|
Staticmove, rekomenderar dig att starta en ny tråd. /Simon |
|
|
Jag tycker man får ta en diskussion om pris över telefon. Jag åker inte 40 mil och SEN pruta. Snacka om att man ligger i underläge. Dock måste man ha underlag innan man börjar pruta. Givetvis då utrustning, miltal, modell osv. Sedan en hel del bilder, muntligt (eller ännu hellre skriftligt) löfte om skick och skador på bilen. Då allt dokumenterat från stenskott till kantstötta fälgar. Sedan är det upp till köparen att tycka till vad han kan tänka sig ge för bilen. Antingen accepteras detta utav säljaren eller så refuserar han budet och man tackar för sig eller så förhandlar man. Ett skambud via mail eller sms eller frågor som vilket är ditt sista pris, jag hämtar bilen för xxx osv får man helt enkelt skita i. |
|
|
acey, det är många som inte tycker som du och jag gällande telefonprutning...finns en mycket lång tråd om det... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.