|
|
|
|---|---|
|
tjena! jag e nyfiken på ett ungefär hur många gånger era bilar har krånglat? själv har jag alltid haft nått problem med mina två. den ena va 325 coupe och den andra e 328. ibland verkar det som att t.o.m fordarna krånglar mindre! har lagt ner en jävla massa pengar på reparationer. det är inte något som jag har väntat mig från en bmw precis:-/ så e det någon som känner likadant? Better Make Way! | |
|
Vad är det för problem du har haft? Det kan ju bli svindyrt att äga en bil om man åker på en massa bussningar, bromsskvor, däck och andra slitdelar samtidigt. Men det är ju inga direkta "fel". Eller har dom bara lagt av helt plötsligt? |
|
|
offtast har det varit elektriska fel. just nu lyser asc och abs lampan plus att servon la av för några dagar sammtidigt som betteri och oljelampan tändes. kommer nått missljud från höger sida om motorn värkar det nästan....nån rem, hjul lr lager förmodligen antar jag. går ok just nu men det e väl bara tidsfråga innan den strejkar igen. Better Make Way! |
|
|
Det var en del för ett par år sen. Men nu har det gått HELT felfritt i över 2000 mil. Bara att vara glad så länge det varar! |
|
TobbeBMW |
Aldrig haft några problem med min, inte som har fordrat ett stopp iaf. |
|
Inga Problem med e30 som jag ägt i drygt ett ochetthalvt år nu.fast jag har plågat den som man ska. e36 e nyköpt med lite småkrångel. Bla glid-delar i elhissarna och en ac som jag inte har felsökt än. Ha dé/badbeemerboy |
|
|
E36 325 coupé - ny växellåda,fjädrar, koppling 525 TDS - renovering generator 325ix -87 - kördes felfritt 1500 mil 320 -86 - byte av dämpare +fjädrar+tillsatsluftslid skulle gissa BMW:s bilar håller samma kvalité som dom flesta andra bilmärken, det är ju trots allt samma tillverkare på många saker.. |
|
|
Under de 18 månader jag ägt bilen har jag bara bytt torkargummin, gjort ett extra oljebyte mellan ordinarie service, samt bytt det lilla stoppet på bilbältet, som skall hindra bältesfästet (heter det så?) att glida ner till golvet när bältet är lossat. Inte särskilt betungande med andra ord. |
|
|
Efter att ha ägt min i ett år och har nu råkat ut för första felet, bilen har gått ca. 11000. Varvräknaren har börjat krångla lite annars rullar den på :) Bilen: Länk |
|
| Har aldrig haft något större problem me några av mina bmw,så de inte går att köra lr så... | |
|
Min vevaxelgivare strejkade förutom den vanliga servicen som behövs under nu ett års tid, samt att en sladd i bränslepumpen som visar hur mycket soppa det är kvar hade vickats av osynligt i sladden... Lödde dit en ny sladd samt bytte den där vevaxelgivaren, för övrigt har det inte varit något.. |
|
|
Har bara haft ett problem med stopp som följd vad jag kan minnas. Bränslepumpen på 320in gav upp och funkade bara om den stannade på rätt ställe. Köpte en ny som fungerade mindre än 20 mil sen tvärstopp igen. Kollades upp hos bosch och det visade sig att jag hade fått ett filter med för lite motstånd i vilket gjorde så att kuggdreven i pumpen gick för lätt och kuggade fast på något vis i varandra. Bytte pump igen och satte tillbaka gamla filtret och det funkade klockrent och gör så än idag mer än tvåtusen mil senare. Sen har man väl bytt en del slitgrejor men inga andra stopp. ///BMW - Was sonst! |
|
|
På min 320ik -88 gjorde jag en hel del. Ena ändröret föll av bakre ljuddämparen när jag körde i Malmö, några månader efter köpet. Det var dock väntat att dämparen skulle ge upp för den var bra murken. Gick på 4000:- för ny originaldämpare och montering på NFS. Vindrutetorkarmekanismen lade av, gick på 2000:- för att byta hela mekanismen. Fick nedslag på besiktningen på bromsvärden bak och bakvagnsbussningar. Bytade dessa och belägg och lite annat där bak, gick på 3000:- hos Åke Persson (billig mek!). Gjorde motortvätt och bilen mådde inte bra av detta. Efter mycket svett och felsökande fixade en god vän till min far detta för 1500:- inkl ny impulsgivare. Sen lite smått och gott. Annars gick den fin-fint. 325an har jag bara hunnit ha i ett par veckor, och den går i princip helt felfritt. Lite smågrejer bara såsom gnisslande kopplingspedal, ena backljuset defekt osv. Småfix som man bara skall ta itu med helt enkelt. Där är betydligt mer redan bytt på bilen. Bl a silentblock, styrleder, spindelleder, styrstag, stötdämpare och fjädrar runtom. Även bromsskivor och bromsbelägg runtom. Så mekaniskt är det inte mycket att göra på den. Motorn går oerhört fint utan några missljud. Men det är trevligt, då kan man lägga pengar på annat istället såsom larm (snarast!), vinterdäck, nån 17" M-fälg till våren med trevliga däck, nerlack etc... den som lever får se. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.