AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.254

Montera Dimljus E39

Ja
10
Japp
523i -98
Hejsan.
Är det någon som har bytt dimljus på sin E39 sedan ?
Ett har nämligen spruckit i glaset.
Det står i instruktionsboken att man ska dra ut en täckplast på höger sida (vänster dimljus) om dimljuset (sett från förarplatsen) för att blotta skruvarna men den går inte att få bort på något (mig förståligt) sätt. Någon som vet hur man gör eller har några erfarenheter?
jm
17
jmattsson
740iA -95
Den är fäst på två ställen, först måste du pilla ut sprinten i mitten på "skruven" sen är det bara att dra ut "skruven", sen är det bara att rycka ut plastgrillen med lite våld.
Lycka till!
Ja
10
Japp
523i -98
Tackar! Ska testa det. :)
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
jmattsson: monterade du dina dimljus själv eller lämnade du in till bmw verkstad??
jm
17
jmattsson
740iA -95
jag monterade dom själv, hurså?
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Tänkte montera dimljus på min bil men e det inte lite svårt o göra det själv med tanke på att man får lägga in en extra knapp innuti bilen för dimljusen??

mvh Abbe
jm
17
jmattsson
740iA -95
Tjena,
jo, min tanke va att byta ut bakdimljusknappen till en ny, men tills vidare så snodde jag ström från parkeringsljusen (fort ska det gå).Har ingen lust att böka själv under instrumentbrädan, det är ju ingen volvo 240 precis plus att man inte är proffs direkt. Finns dock en nackdel (för vissa), dimljusen lyser även med halvljus på.
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
bara tänk på , med den kopplingen så kan både polisen o bilprovningen va jobbiga...

mvh Danne

390Nm - oljebrännare!
väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.