AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
847

Central lås trassel

ma
5
marcus_
525ia -89
Hej hopp.
har lite trassel med mitt c-lås.
det har nämligen hängt sig och jag skulle villja veta vad som kan tänkas vara fel.
jag kan inte få upp någon annan dörr än förar dörren och den måste jag nöd öppna för c-lås motorn drar inte.
säkringen vid höger fjäderben e kollad å bytt.
troligt vis har även soppa pumpen lagt av å efter som jag inte kommer in i min bagae luck vet jag inte hur jag ska få igång den över huvud taget.
tacksam för hjälp

marcus_
No
15
Nocken
525 TDSA Touring -92
kolla säkringarna under baksätet vänster sida
Ba
42
Baja650
525iA -88
Ska köpa 540 e39
Har samma problem men kan tyvärr inte få upp någon dörr, hur nödöppnar man en dörr med nyckel?

Rotax Power Rules
ma
5
marcus_
525ia -89
man veider nyckeln tills dess att det tar stopp .
sen lyfer man handtaget å vrider lite till
Ba
42
Baja650
525iA -88
Ska köpa 540 e39
Har provat det men låspinnarna rör sig bara lite grann (går ej upp). Hur f-n ska man göra då? det går ju ej att få upp låsen med järntråd eller handtagen på insidan (den är ju i deadlock läge) så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Tacksam för svar.

Rotax Power Rules
ma
5
marcus_
525ia -89
har du kollat på passagerar sidan oxå
Ba
42
Baja650
525iA -88
Ska köpa 540 e39
det är bara på den sidan låset har fungerat, förar sidan går bara att låsa men när man ska vrida på nyckeln åt öppningshållet så är det stopp. Vet ej vad som är fel där.

Rotax Power Rules
ma
5
marcus_
525ia -89
har du någon ström kvar i bilen eller e d3et bara batterit som e dött.
i så fall kan du koppla en laddare på någon icke relästyrd plus kabel , å på så sätt bakleda in spänning den vägen
Ba
42
Baja650
525iA -88
Ska köpa 540 e39
Batteriet är full laddat och den lilla röda deadlock lampan lyser för fullt.
Vet inte riktigt hur man ska gå till väga, hade inte deadlockläget varit aktiverat så hade det varit lätt men nu är det klart svårare.

Rotax Power Rules
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.