|
|
|
|---|---|
| Är faktiskt förvånade att E39 540s hastighetsmätare är bara graderade till 240 - 250 Km/h som andra E39or (523, 528..) och varvräknaren med. | |
|
Varför det? Bilen är ändå spärrad till 250 km/h och den gör kanske 250-260 ärliga iallafall. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
STEPHAN!!! "Varför det? Bilen är ändå spärrad till 250 km/h" kom igen nu M5 är också spärrad till 250 km/h, och snälla säg inte att den har samma instrumenthus som andra E39or. |
|
|
jag tycker också att det är väldigt tråkigt... det är samma sak på en 328 där mätaren går till 240 + ett streck... medans 325ans mätartavla går till 260... lite synd... själv gillar jag en mätare som är graderad till höga siffror.... inte för att man kör snabbare, utan bilen känns bättre då... :-) 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
V12 LeMans |
Hur ofta kör man i 250+ , även om man har en bil som är god för kanske 300 eller mer ? Inte ens på tyska frifartsvägar kan man hålla över 250 nån längre tid . ( ;-) , min ä spärrad till 240 , eller drygt 245 i mätarhastighet ) Sen kan jag förstå , att det kan va en prestigesak , ;-) . Man kan ju byta instrumentering om man känner för det . |
|
civ98ssu: M5 gör ju nästan 300 ärliga och då är ju såklart mätaren också graderad därefter ;) Sen får man ju ha i åtanke att när bl.a. BMW kom med fartspärrar fanns inte kunskapen att ta bort spärren och då behövdes ju inte längre gradering. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.