|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp. Min bakrutetorkare har "nästan" gett upp. Den går VÄLDIGT sakta och rycker fram. Ingen is eller snö som kan hindra den. Vad kan vara fel? Motorn till den eller? Vad kostar det att fixa om man köper en ny motor och sätter dit själv? (Om det nu är den som gett upp) BMW kanske inte tar så många kronor för att göra jobbet. Tacksam för ALLA idéer och troliga orsaker. Man MÅSTE ju inte ha den men jag MÅSTE ha alla saker att funka. (Det är MIN brist här i livet) Massor av TACK på förhand. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson | |
|
Hallå! Verkligen INGEN som har någon teori? /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Saxat från ett inlägg på bimmer.org: I had a problem where the motor was operating but the blade would not move. I figured the mechanism crapped out. I started looking at the parts and realized there is a pin the comes out of the wiper arm on the glass. This comes in contact with the motor on the hatch. i used a pair of plyers to pull it out and it started working perfectly. |
|
|
Om man öppnar bakrutan och slår på bakrutetorkaren ska inte något snurra i luckan då? Någon med en touring som vill kolla? Händer inget på min. Nu orkar den inte gå alls! /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Micke Om du öppnar bakrutan inte bakluckan så kommer du se ett stift som går ner i sk motorn kolla så det inte har blivit lite intryckt. Då är det bara att ta en tång o dra lite i sprinten så att den kommer ut ordentligt. Kan vara att den inte går i spåret som den ska. Mvh Niklas Support 81 |
|
|
Jovisst. Men med rutan öppen så ser man ju motorn i luckan. Ska inte den snurra om man sätter på torkaren? Eller finns det någon brytare som känner av att rutan är öppen och inte torkar bara därför??? Tänkte jag skulle se om motorn går som den ska. För gör den det så är det kanske stiftet som du pratar om + att det är dax att smörja upp alla rörliga delar. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Hej Micke På min går motorn fast luckan är öppen. Det blir nog att plocka ner motorn och smörja den. |
|
|
Jag hittade FELET!!! Om rutan är öppen så känner bilen av det vi strömbrytaren som är till innerbelysningen i skuffen. Då kan man INTE köra torkarmotorn. Jag tejpade fast em skruvmejsel så brytaren blev i "stängt läge". Så ju då att motorn gick som den skulle. Kanon tänkte jag. Inget fel på den då. Jaja. Det visade sig att sprinten som själva torkararmen sitter skruvad i hade kärvat. Bara att pilla isär och smörja upp. Eller något. Alla som pysslat med gamla bilar vet vad jag menar. Har något på en bil BÖKAT fast är det ett mindre H..vete att få isär prylarna utan att ta sönder något. I detta fallet bakrutan eftersom den axeln går igenom densamma. Nåväl, allt väl. Ett tag i alla fall. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Hej, Hur mycket skall detta stift sticka ut?? /H |
|
|
stiftet är fjäderbelastat och ska gå lätt ut och in..det sitter en låssäkring uppe på stiftet..ta lös den och dra ut stiftet å smörj upp den..helst med koppar fett..(passa så inte fjädern fjongar iväg)..:) //Dogge |
|
| Var inte ledsen över bakrutan du är inte ensam, har tyvärr gjort det samma. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.