|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Johan: Vilka däck deltog i de testet? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kommer inte ihåg exakt, men tror att det var följande: De två bästa: Pirelli P-zeron Nero Dunlop Sportmaxx Mellanskiktet: Michelin SP2 (bästa torrdäcket) Continental Sportcontact 2 Good Year F1 GSD3 Har även för mig att det fanns två billigare däck från Falken och Kumho Ett av dem var rätt hyffsat, men jag kommer inte ihåg vilket av dem det var. Kanske har jag glömt bort något däck som också var med... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
finns det fler fabrikat so har däck som ligger mellan R och street förutom Dunlopp? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Kumho Ecsta MX är ett mellanting. Inte lika bra som dunlop enligt vad jag har hört av användare men klart dugligt på gata och betydligt bättre fäste än vanliga gatdäck. Falken Azenis är ett sådant däck med. Finns bara i upp till 17". Svåra att få tag i 17" dock. Lång leveranstid. Jag upplevde mina som lite svajiga. Går dock enkelt att lösa genom att svarva av några mm. |
|
|
Johan: Jo att P Zero Nero känns ok på våt väg kan jag intyga, efter att ha haft Michelin PS2 som är super på torr väg för att tappa "allt" på våt väg är Nero riktgit bra. Dunlop Sportmaxx vs SP9000 vad är det för skillnad?? Skall inte SP9000 vara det bättre av dessa två däck?? /Caspar Länk |
|
|
Sportmaxx är ersättaren till SP9000 och är en mycket modernare konstruktion. Tydligen ett mycket bra däck....! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Wheelbase säljer "bandäck" som även går att använda på gata: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Måsen |
Tänkte lägga in en liten notis ang Michelin PS2, håller med Hasso i sin analys. Dock, de slits väldigt fort. Kanske är det baksidan av ett bra däck. Mina har gått ner 3 mm på 1500 mil, vilket gör ca 3:- mil i däckskostnad. Dvs, 2 somrar 3000 mil, 9000:- Hade dessa legat på jobbarbilen hade jag förbrukat däck för ca 18000:- / år. Är det värt det, är frågan man ställer sig... /Mattias /// Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.