AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.032

Svetsa avgassystem?

Ge
639
George.K
330ci - 02
Som rubriken lyder, är det någon som har gjort det? Jag har ett par avgassklämmor påmin bil nu. Men frågan är om jag inte vill svetsa fast det istället.,

Nån med erfarenheter av detta?
Iom att motorn vrider på sig vid gasning så vill ju avgassystemet också vrida på sig.
Så såvida du inte har styvat upp motorn så är det väl inte den bästa idén att stumma avgassystemet.

Bara min syn på saken... =)

Fö så blir det ett jävla hästjobb om du ska demontera hela avgystemet. Hehe.
På e46 330(och på alla andra e46) är systemet helt från katalysatorn (som sitter i grenöret) och hela vägen bak orginal.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Haha. Kom på att det ju inte är Volvobilar vi äger. =)
På E34 TDS sitter det iaf ett flexirör modell hårt bakom grenröret...

Men då kan man ju diskutera om man ska helsvetsa ett system som inte är helsvetsat från produktion (gäller inte E46 i detta fall, då), med avseende på demonteringsmöjligheterna.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Så frågan är....är det värt o göra det?
Frågan är väl egentligen "varför?"...
Ge
639
George.K
330ci - 02
Blir det inte stabilare?
Till vad för nytta?

Vid de flesta modifieringar borde man kanske ställa sig frågan "Varför/Varför inte?" och lista upp för- och nackdelar och sedan bestämma sig utifrån det.
George: Mit tips är att svetsa det. De ser ut så orginal (helt system) och de flesta som monterat eisenmann osv har svetsat mot mitteldämparen.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag har funderat länge på det Wendtan. Men jag har funderingar på att byta fler grejer "därnere", är det smart att avvakta me det då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.