|
|
|
|---|---|
|
Hej Vi har en lånebil hemma som har fått lite färg från garaget vid en liten påbackning. Har ni några bra tips (om möjligt) på hur man kan få bort färgen på en lackerad kofångar. Tack på förhand | |
|
Har du provat klösa med nageln och lite lösningsmedel? Länk |
|
|
Nej, men det kommer att testas. Tack för tipset |
|
|
Polish! Om det är mycket färg: Rubbing. Men då får du vara försiktig så att du inte slipar bort färgen helt...dessutom behöver du efterpolera med polish för att få upp blankheten igen. En del använder Autosol som rubbingmedel även på lack, det fungerar oftast ganska bra. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Inte för att det har med tråden att göra men när du nämner autosol så funkar coca-cola lika bra om man använder det till dess rätta syfte dvs kromdetaljer. Länk |
|
|
Det "rätta syftet" med Coca-cola är väl tillsammans med chipspåsen framför TV:n... :-) // Jögge |
|
|
Ja visst. Skrev nog lite bakvänt. Men att jag menade autosol förstod nog de flesta...;) Länk |
|
|
fick nyligen lite färg på min e36:as frontspoiler när jag målade lite på vinterbilen med röd färg...hade färg på byxorna och lutade mig över huven så blev det en fläck, gick bort direkt med cellulosaförtunning, tog dock lite och torkade bort snabbt då jag varken visste eller ville att den riktiga lacken skulle lösas upp :) nu var inte min situation samma som att få färgskrap... MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.