|
|
|
|---|---|
| Vä bakdörr har gått i baklås, jag trodde låset frusit eftersom det började med att den inte gick att stänga när det var -20. Till slut fick jag igen den men nu går det inte att öppna den alls. Har haft den i värme men det är precis som om den är låst trots att knappen åker upp som den ska. Har stängt och öppnat c-låset för att kolla om det hängt sig utan resultat. Prövat att hålla upp handtaget utifrån samtidigt som jag låser/låser upp men inget hjälper. Har någon nåt tips hur jag ska få upp den, det är ju inte lätt ta bort klädseln från en stängd dörr...tacksam för tips! | |
|
Har upplevt samma fenomen på min E39 Touring när kylan kom. Just nu funkar den. Jävligt irriterande då man har 2 småttingar i barnstol därbak. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
|
Hade samma problem på min E34 i ett halvår, när jag besiktigade bilen gick den inte igenom på grund av bakdörren, så jag var bara tvungen att få upp den. Jag lyckades dra bort en bit av klädseln på insidan dörren och gjorde sedan ett hål i dörren mitt för centrallåsmotorn och kunde lossa låsmekanismen från motorn och sedan klistra tillbaka tyget igen. Det är ju ett hål bakom tyget nu men det syns inte. ett tips, lossa insidan på andra bakdörren så du vet hur det ser ut på insidan. CHS |
|
|
Varmluft innifrån kupen i nån halvtimme eller varmgarage över natten löser detta. Is blir till smältvatten som blir till is och sätter igen systemet förklarade verkstaden det hela för mig. HAr även drabbat mig, både fram och bakdörrar.... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
Måsen |
Vad innebär "sätter igen systemet?" Exakt vad är det i dörren som fryser? Får samma problem vid ca -10 och neråt. Det har löst sig med en värmefläkt i kupén en stund, dock inte ikväll, ännu... Jag kan väl leva med det men inte frugan. Ytterst nära att bilen stod i en saluannons när jag kom hem från jobbet ikväll...skitjobbigt att ta den diskussionen varje gång tempen sjunker ute... Har provat att låta bilen stå i varmgarage ett par dygn + fläktar som blåst, men det kommer tillbaka. Kan det vara högtryckstvätten som blåser in på något olämpligt ställe? H MK |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.